استرس را از رژیم کتوژنیک برای لاغری دور کن

نکته ای که خیلی از مردم درباره برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری دوست دارن اینه که انتخاب و پیگیری مواد غذایی که در یک نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری قرار داده میشه، 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402 اختیاریه. اگر شمارش کالری را دوست ندارید، بررسیها نشان میدهد رژیم کتوژنیک گزینه خوبی برای شما است. برخی از تحقیقات نشان میدهد که استفاده از چربی و پروتئین زیاد، بر سلامتی قلب تاثیر منفی دارد. با این حال، برخی از محققین معتقدند، هیچ مدرک علمی در مورد تاثیر قطعی این رژیم غذایی بر سلامتی وجود ندارد. از جمله فواید این دستور غذایی این هست که تمام چربی این غذا، 40 گرم هست و البته خیلی هم سریع آماده میشه! مرحله بعدی برش دادن فلفل دلمه ای هست. وقتی بدن شما به این مرحله برسد، در اصطلاح، کتوز رخ داده است. شما میتوانید آن را بعد از ورزش، هنگام پیادهروی و حتی وقتی تازه از رختخواب بیرون آمدهاید بخورید.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی سرشار از فیبر است، چیزی که شما در رژیم کتوژنیک بهشدت به آن احتیاج دارید. استیک و تخممرغ سرشار از پروتئین بوده و میتواند تا زمان نهار شما را سیر نگه دارد. قارچ میتواند سیستم ایمنی را تقویت کند همچنین سرشار از ویتامین بی است. روی غذاهای پرچرب و کم چرب مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات و سبزیجات کم کربوهیدرات و همچنین نوشیدنی های بدون قند تمرکز کنید. یعنی فقط در زمان تمرین کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. اگر فقط بذر کتان کامل دارید، میتوانید آنها را خودتان با استفاده از آسیاب قهوه یا مخلوط کن با سرعت بالا آسیاب کنید. با استفاده از میکسر گل کلم خرد شده رو به همراه تخم مرغ، پنیر ، پودر پیاز ، پودر سیر و تکه های بیکن به اسفناج اضافه کنید. رژیم کتوژنیک یا کتو با مصرف مواد غذایی خاصی همراه است، بنابراین باید غذاهای مختص رژیم را به طور روزانه تهیه کنید. رژیم کتو نسبت دریافت ماکرونوترینت ها ۳ به ۱ و یا ۴ به ۱ است، این نسبت در رژیم کتو به این معنی است که به ازای هر ۱ گرم پروتئین و کربوهیدرات باید ۳ یا ۴ گرم چربی در رژیم غذایی فرد مصرف شود. محدودیت کربوهیدرات در رژیم کتو بسیار زیاد است و به همین دلیل حتی دارو ها و مکمل های دارای کربوهیدرات و شکر هم نباید مصرف شوند.

در رژیم کتوژنیک، فرد مصرف کربوهیدرات را محدود میکند.

در اینجا بهترین دستورالعملها و ایدههای صبحانه کتو وجود دارد که به فرد کمک میکند تا به طور یکپارچه به رژیم کتو تبدیل شوید یا به وعدههای غذایی خود تنوع اضافه کنید. مصرف سبزیجات و میوه ها در رژیم کتو باید محدود باشد زیرا کربوهیدرات این مواد هم در رژیم غذایی محاسبه میشوند و میزان کربوهیدرات نباید از میزان معینی بیشتر باشد. از ویژگی های منحصر به فرد آووکادو و پتاسیم این است که پتاسیم موجود در رژیم کتوژنیک، برنامه کاهش وزن کتو را قابل تحمل می کند. در رژیم کتوژنیک، فرد مصرف کربوهیدرات را محدود میکند. شما میتونید این غذاها و میان وعده ها رو به میل خودتون تغییر بدین، اما باید مراقب باشید که بیشتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در طول روز، مصرف نکنید. فیبر و ویتامین ها جزو مهمترین مواردی هستن که یک صبحانه خوب باید در اختیار شما بزاره. یعنی شما باید مصرف کربوهیدرات رو کم کنید (حدوداً بین 20 تا 40 گرم روزانه) و بجاش مصرف پروتئین و از همه مهمتر چربی سالم رو افزایش بدید. در این شرایط، بدن از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکند. می توانید از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کنید تا به بدن خود شوک وارد کنید. Th is article was done  with the ​he lp  of GSA Conte nt G​en​erator DE​MO᠎!

از مهم ترین مشکلاتی که رژیم غذایی کتوژنیک دارد سخت بودن است. با خواندن این فهرست علت مفید بودن این خوراکیها در سبک کتو را متوجه خواهید شد. انواع رژیم کتو یا رژیم غذایی کم کربوهیدارت و با پروتئین بالا، مانند SKD، CKD و TKD روشهای درمانی سادهای است که بدن را به سمت سوازندن چربیهای اضافه سوق میدهد: همانطور که میدانید ما برای متابولیسم نیاز به سوخت داریم و چربیهای اضافه میتوانند بهترین سوخت برای بدن باشند و به مرور شاهد کاهش وزن خواهیم بود. اگر می خواهید رژیم بگیرید و گرسنگی نکشید حتما از این برنامه غذایی استفاده کنید. اگر به قهوه حساسیت دارید، میتوانید از ماچا استفاده کنید که کافئین کمتری در مقایسه با قهوه دارد. بهتر است پیش از اقدام به تغییر رژیم غذایی، راجع به هر رژیمی اطلاعات درست و کاربردی داشته باشیم و با متخصص مشورت کنیم؛ زیرا رسیدن به وزن ایدهآل با کاهش وزن به همان میزانی اهمیت دارد که پس از آن سلامت ما حفظ شده باشد.

اما نباید از هر چربی که شد بخورید ! در غیر این صورت، با عدم دریافت فیبر کافی، دچار یبوست خواهید شد. البته همانطور که قبلا شرح دادم بیشتر عوارض رژیم کتوژنیک بدلیل همین عدم محدودیتهاست. در ادامه خیلی بیشتر با این برنامه غذایی آشنا می شویم. اگر احساس میکنید در طی رژیم غذایی کتوژنیک بیشازحد از مواد لبنی استفاده کردهاید، این پودینگ چیا میتواند تنوع خوبی برای شما محسوب شود. قرار گرفتن در حالت کتوز، که در آن بدن انسان برای تأمین انرژی به جای کربوهیدرات از چربی استفاده میکند، سودمندیهایی به همراه دارد که سبب میشود بدن راحتتردر وضعیت کمبود انرژی باقی بماند. برای رعایت همین نکته در رژیم کتوژنیک باید یکبار لیست غذاهای مجاز به همراه مقدار ارزش غذایی که دارند رو مقایسه کنید و برای خودتون یادداشت کنید. این برنامه غذایی شما را به خوبی لاغر میکند! ادویه: شما می توانید از نمک، فلفل و گیاهان و ادویه جات مختلف استفاده کنید. شما اگر طولانی مدت از این رژیم استفاده کنید و ویتامین های خود را تامین نکنید دچار ریزش مو خواهید شد. بنابراین توصیه می شود حتما ویتامین های خود را تامین کنید تا دچار ریزش مو نشوید. بنابراین اگر پتانسیل یبوست دارید سراغ این دست رژیم ها نروید تا دچار مشکل نشوید.

این کاهش مصرف کربوهیدرات (۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز) بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار میدهد. تحقیقات نشان داده است که برنامههای غذایی کمکربوهیدرات و کربوهیدرات بسیار کم (که کتو در این دسته قرار میگیرد) اثرات متفاوتی بر سطح کلسترول خون دارد. برای تهیه غذاهای رژیم کتو میتوانید از موادی مانند انواع گوشت، سبزیجات، لبنیات با چربی بالا، آجیل و دانههای مختلف، شیرینکنندههای طبیعی، آووکادو، ادویه و چربیهای سالم مانند روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید. میتوانید از ادویه ها استفاده کنید. نان کتو – یا نان خانگی یا میتوانید از نوع غلیظی که در فروشگاه خریداری میشود. شامل دستور غذاهای کتویی و ویژگیهای رژیم کتو. همانطور که در غذاهای پیشین مشاهده کردید، تخممرغ ازجمله مواد غذایی است که بهوفور در غذاهای رژیم غذایی کتوژنیک یافت میشود. پنکیک غذایی نیست که بتوان آن را در رده غذاهای مناسب برای رژیم کتوژنیک قرار داد، اما تهیه پنکیک با این ترکیب به شما این امکان را فراهم میآورد که پنکیک را نیز به رژیم غذایی روزمرهتان اضافه کنید.

بسیاری از افراد برای دستیابی به وزن ایدهآل خود به دنبال یک برنامه غذایی ساده و سریع هستند؛ رژیمی که علاوه بر تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن، بتواند به کاهش وزن در کوتاهترین زمان ممکن نیز کمک کند. خب کار تمومه و زمان میل کردن رسیده. در صورت استفاده از زودپز ۱۵ دقیقه زمان برای پخت مواد کافی خواهد بود. سعی کنید از این برنامه استفاده کنید تا صرفا بفهمید این رژیم چگونه است! احتمالا می توان ادعا کرد اگر کم کربوهیدرات می خورید ، باید در هرم کتوژنیک باشید تا به بافت ها کمک کند تا بهتر سازگار شوند. در هر وعده ران 318 کالری، 0 گرم کربوهیدرات خالص، 32 گرم پروتئین، 20 گرم چربی وجود دارد. روی هر لقمه تخم مرغ کمی نمک و فلفل بپاشید و از خوردن آن لذت ببرید. شام:استیک و تخم مرغ با سالاد جانبی. با این غذا دیگر حتی به سیبزمینی فکر نخواهید کرد. بنابراین اگر مستعد سنگ کلیه هستید نباید سراغ این برنامه غذایی بروید. در بخش قبل در مورد مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در این رژیم غذایی صحبت کردیم.

جالبه بدونید که این پنکک دارای ۴۲۲ کالری، ۱۹٫۲۸ گرم چربی، ۱۳٫۰۱ گرم کربن خالص و ۳۲٫۷۵ گرم پروتئین هستش. نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات. در طی 3 ماه رژیم کم کربوهیدرات باعث کاهش وزن 3 برابری نسبت به گروه کم چرب گردید. اگر احساس کردین روغن کم شده میتونید روغن بیشتری به ماهیتابه اضافه کنید. اگر اینطور هست میتونید از این دستور غذایی برای صبحانه کتوژنیک خودتون استفاده کنید. یک راه آسان برای افزودن چربی و کالری به رژیم کتوژنیک، استفاده از خامه است. این مافین صبحانه را میتوانید در راه نیز بخورید، بنابراین نیازی نیست که زمانی صرف کرده و پشت میز صبحانه بنشینید. به این ترتیب دیگر وسط هفته نیازی نیست برای خرید مواد غذایی بیرون بروید. رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها به کنترل سرطان کمک می کند بلکه از سرطان جلو گیری هم می کنید! رژیم کتو بدن را در برابر انواع سرطان ها نیز تا حدی محافظت می کند. نان کتو باقی مانده است؟

در پژوهشی 6 ماهه با رژیم کتوژنیک محققان به نتیجه رسیدند که این نوع رژیم سبب کاهش وزن چشمگیر و بهبود بیماری کبد چرب را در افراد دارای اضافه وزن شده است. ممکنه تصور کنید که مزیت های این رژیم فقط مواردی بود که در موردشون توضیح داده شد. فقط حتما ابتدا مواد تشکیل دهنده ی شیر را روی بسته بخوانید و نوع شیرین نشده آن را انتخاب کنید. رژیم کتوژنیک ممکن است برای برخی از افرادی که در کاهش وزن با روشهای دیگر مشکل داشتهاند، گزینهای مطلوب باشد، اما اگر رژیم کتوژنیک را انتخاب میکنید، بهتر است تحت نظارت یک پزشک و یک متخصص تغذیه معتبر باشید. بهتره این برنامه تغذیه رو زمانی شروع کنید که بتونید استرستون رو به حداقل برسونید. دکتر روشن ضمیر هستم، متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). هرچیزی که نیاز است در یک دوره یکماهه به افراد با سبک ارائه و ارتباط مستقیم با متخصص علاوه بر خود رژیم، آموزش داده می شود. اما رژیم کتوژنیک باعث تغییراتی در سیستم سوخت و ساز بدن می شود به این شکل که سوخت بدنی به جای کربوهیدرات ها از چربی ها و گاها پروتئین ها تامین می شود.