آنچه همه باید درباره برنامه رژیم کتوژنیک بدانند

2. ابتدا به یک متخصص باتجربهی رژیم 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402 کتوژنیک مراجعه کنید. نسرین هم برای شروع یک رژیم مناسب به متخصص تغذیه مراجعه کرده و بعد از انجام آزمایشهای مربوطه رژیم خودش را شروع کرده، با اینکه برنامه رژیمیاش ساده بوده اما هزینه مکملهای غذایی که پزشک برای او تجویز کرده بالاست و هر بار هم مجبور است این مکملها را گرانتر از ماه قبل تهیه کند. لوبیا مقداری فیبر و سایر مواد مغذی را فراهم می کند، اما برای رژیم کتوژنیک برای لاغری مناسب نیست زیرا دارای نشاسته (کربوهیدرات) بالایی است. سس کچاپ، سس باربیکیو و سس فلفل دلمه ای شیرین چند نمونه از چاشنی های بسته بندی شده با شکر هستند که از نظر مواد مغذی یا فیبر چندانی ندارند. آجیل ها دارای کربوهیدرات هستند، اما همچنین منبع خوبی از فیبر نیز می باشند که همین باعث کاهش تعداد کربوهیدرات های خالص آن ها می شود. شما می توانید آجیل را در یک آسیاب خرد کنید و به آن سرکه و نمک اضافه کنید. بیکن، پنیر چدار، کلم ترد، و یک لقمه کوچک از پیازچه آنها طعم غنی بیکن را با کمی اسیدیته از سرکه سیب متعادل می کنند.

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم

رژیم هفت روزه کتوژنیک اگر میخواهید بدون افزودن به تعداد کربوهیدرات های روزانه تان طعم بیشتری به غذایتان بدهید، به سراغ سسهای دارای سرکه یا شیشه ادویه بروید. اساس این رژیم بر پایه دریافت مواد غذایی است تا چربی های انباشته شده که بخش زیادی ناشی از گلوکز یا همان شکر معروف است از بین ببرد. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بیخطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید. در این قسمت از مطلب قصد داریم تا به صورت تیتر وار و خیلی خلاصه مهم ترین نکاتی رو که برای گرفتن رژیم لاغری کتوژنیک اهمیت داره رو بیان کنیم. حداقل در ابتدا، مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از گرفتن کالری های اضافی خودداری کنید ، معمولا یک رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بدون محدودیت کالری می شود. این مورد میتواند دلایل زیای داشته باشد که هر کدام از آنها در نوع خود مهم هستند.  C᠎ontent has ᠎been g en er​at​ed  by G SA C᠎on​tent Generat or Dem ov᠎ersion !

یک موز کوچک بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص دارد، این بدان معناست که شما ممکن است کل واحد کربوهیدرات تعیین شده یک روز خود را روی یک واحد موز از دست بدهید. بسیاری از افراد در رژیم کتوژنیک، روزانه 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص مصرف می کنند. به طور کلی اگر 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز بخورید، ممکن است 2 تا 4 روز طول بکشد. ماکیان، از جمله بوقلمون، جوجه، بلدرچین، قرقاول، مرغ، غاز، اردک که در هر 5 اونس، صفر گرم کربوهیدرات خالص دارند. یک وعده یک اونسی از چیپس (تقریباً 22 ورقه ی چیپس) حدود 14 گرم کربوهیدر خالص دارد. میزان مجاز مصرف کربو در رژیم کتو کمتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز است. بنابراین فردی که میخواهد رژیم بگیرد و دفترچه بیمه هم ندارد تا قبل از شروع برنامه مبلغی حدود یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان باید بپردازد. مدت زمان رژیم کتوژنتیک از فردی به فرد دیگر متفاوت است ان هم بسته به زمان واردشدن کتوزیس دارد. وقتی یک طرف آن پخت، طرف دیگر را برگردانید تا بپزد.

نحوه شروع رژیم کتوژنیک

به آرامی با هم مخلوط کنید، تا زمانی که ترکیب شوند. اگر انتخاب شما وجود ماست در این ترکیب است، در این قدم آخر ماست و سبزیجات خشک را نیز اضافه کنید. روغن MCT (تریگلیسرید با زنجیرهی متوسط): میتوانید آن را به نوشیدنیها و ماست بیفزایید. اگر بخوایم یکی از محاسن بزرگ برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری رو بیان کنیم، میتونیم به دایره گسترده انتخاب مواد غذایی اشاره کنیم. استفاده کنید و نیازی به حذف وعده های غذایی یا کم کردن آن ها ندارید؛ بلکه با تغییر نوع غذای مصرفی، متابولیسم خود را تغییر میدهید. در طی هفته اول باید غذاهای شیرین، غلات، چربی های اشباع شده، غذاهای پرکالری و پرچربی را شناسایی کنید و میزان مصرف آن ها را کم کنید. اما این نتایج به طور دائمی باقی نمیماند و بعد از مدتی، چاقی و چربی های بازمیگردند و در برخی موارد افراد چاقتر از قبل شدهاند. 3. درصد کربوهیدرات، درصد چربی و درصد پروتئین در رژیم کتوپلاس بهینه سازی شده است. دانستیم که پایه اصلی این رژیم مصرف زیاد چربی، پروتئین نرمال و کربوهیدرات کم است. اگر می خواهید میوه بخورید انواع توت ها را انتخاب کنید زیرا دارای کربوهیدرات کمتری هستند، اما هنوز هم باید وعده هایتان را کم حجم نگه دارید زیرا میوه ها به طور طبیعی دارای مقادیر کربوهیدرات بیشتری هستند.

اگر واقعاً برای اسموتی به یک پایه مایع نیاز دارید یا دوست دارید چیزی بنوشید، به دنبال شیر بادام باشید. آیا برای تداوم سلامتی خود برنامهای دارید؟ بسته به برنامهای که پزشک برای هر فرد مینویسد، هزینههای تهیه صبحانه، ناهار، شام، میانوعده و مکملهای غذایی متفاوت است. رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن را بسیار شنیده اید. تمام چهار نوع رژیم کتوژنیک که نام بردیم در نوع خود مؤثر هستند و میتوانند جهت کاهش وزن به شما کمک کنند. شما میتوانید رژیم اتکینز رو جهت کاهش وزن تجربه کنید. دکتر رکسانا عباسی، متخصص بیماری های داخلی و گوارشی و عضو انجمن طب داخلی آمریکا، با داشتن سابقه ای درخشان در ارائه و پیگیری رژیم های غذایی، از جمله رژیم کتوژنیک، می تواند شما را در مسیر لاغری و کاهش وزن بدون تجربه عوارض خطرناک یاری کند. دستور العمل های کتو رایگان تمام وعده های غذایی روز را پوشش می دهد و دستور العمل های هیجان انگیز را برای صبحانه، ناهار و شام به طور یکسان امتحان کنید. به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص برای رژیم های غذایی روزمره توصیه می شود، اما هرچه میزان کربوهیدرات و میزان گلوکز خود را کاهش دهید، نتایج کلی بهتر خواهد بود.

در رژیم کتو باید مرحله به مرحله کاری کنیم که انرژی های ذخیره شده به شکل چربی شروع به سوختن کند. همچنین به خاطر داشته باشید که رژیم کتو به دنبال داشتن چربی بالا است تا انرژی بدن شما را تامین کند. ممکن است شما جز آن دسته افرادی باشید که بدنشان نمیتواند مصرف این حجم از چربی را تحمل کند و اغلب دچار حالت تهوع میشوند. خوردن غذاهای تصفیه شده با کربوهیدرات بالا مانند نان سفید، ماکارونی، برنج و شیرینی ها می تواند شما را از حالت کتوژنیک خارج کرده و باعث شود بیشتر از کربوهیدرات روزانه خود دریافت کنید. در ثانی چند روز طول میکشد که به حالت کتوز برسد و کبد شروع به ساخت کتون کند. اما برای جایگزینی مصرف کربوهیدرات، بدن چربی را در کبد به اسیدچرب و اجسام کتونی تبدیل میکند. تمامی این تغییرات، به یاختههای عصبی مغز کمک میکند تا در جریان تشنج و افزایش نیاز به انرژی، پایداری خود را حفظ کنند و بدین ترتیب، احتمالاً اجسام کتونی دارای اثرات محافظتی برای یاختههای عصبی هستند. بنابراین فقط چربی کافی و حداقل کربوهیدرات دریافت کنید که به شما کمک میکند احساس رضایت داشته باشید و انرژی مورد نیاز بدن برای سازگاری با سبک زندگی جدید را تأمین کنید، به لطف اجسام کتونی که در طول این فرآیند آزاد میشوند و برای راه تنفسی و ادراری دفع میشوند.

معمولا هزینه پشتیبان را هم بصورت جداگانه دریافت میکنند اما بعد از دریافت برنامه متوجه میشوید که یک رژیم ساده برای شما چندان ارزان هم در نمیآید و باید برای شروع سالمخواری یک خرید جانانه داشته باشید و ممکن است بخش زیادی از حقوق شما برای این کار صرف شود. افراد زیادی به کار رژیمدرمانی مشغولند که حتی در شبکههای اجتماعی هم فعالیت میکنند و بسیاری از برنامههای غذایی را در همان شبکههای اجتماعی در اختیار متقاضیان خود قرار میدهند. در حال حاضر دستور العملهای زیادی به کسانی که با کتو دست و پنجه نرم میکنند اختصاص داده شده است، برخی از آنها به قدری خوشمزه هستند که ادامه دادن به انها پشیمان یشوند، اما مطمئناً ادامه این سبک غذا برای مدت طولانی بدون وسوسه و ترفند یک چالش بزرگ است. غذا در رژیم کتوژنتیک براساس سایت healthline به غذاهایی اشاره کرده که باید در رژیم کتو پرهیز کرد در زیر آمده که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. 15 غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید! در حقیقت عمل به قوانین رژیم کتو که سرشار از مصرف منابع چربی سالم و مقادیر کافی پروتئین است، بسیار آسانتر از سایر رژیمهای غذایی است.

مصرف مواد مغذی باید چیزی حدود 70٪ چربی ها ، 25٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باشد. آوکادو غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است ، از جمله پتاسیم، یک مواد معدنی مهمی که ممکن است افراد بسیاری به اندازه کافی نداشته باشند. علاوه بر این آب زیادی کدام ممکن است دارند، املاح معدنی را انتخاب کنید و انتخاب کنید ویتامین های فراوانی را هم برای ما به ارمغان می آورند. محدودیت کالری هم در این رژیم وجودندارد و نیازی به ورزش های سنگین نیست. ولی خودمان می توانیم با حذف انواع دود، الکل و غذاهای حاوی کربوهیدرات از یک طرف و ورزش و سبک زندگی سالم از طرف دیگر تا حد زیادی مانع از بروز استرس و در نتیجه کاهش رادیکال های آزاد بدن شویم. محدودیت کالری هم در این رژیم وجود ندارد و نیازی به ورزش های سنگین نیست. ولی مشکل این جاست که باعث تولید رادیکال های آزاد یعنی منشا سرطان، التهاب و پیری زودرس هم می شود.

بهترین غذاهای کتوژنیک

خوردن غذایی که حاوی نخود فرنگی است از نظر سلامت بدترین کاری نیست که می توانید انجام دهید، فقط بدانید نخود فرنگی در هر فنجان حاوی 14 گرم کربوهیدرات خالص می باشد که به احتمال زیاد شما را از رژیم غذایی کتو بیرون می آورد. به این ترتیب اگر اخیراً کاسه ای از نخود فرنگی را خورده اید احساس بدی نکنید. نخود فرنگی جزو سبزیجات نشاسته ای می باشد که حاوی مقادیر بیشتری از کربوهیدرات در مقایسه با سبزیجات غیر نشاسته ای سبز مانند کلم بروکلی یا کدو سبز است. تنها کاری که شخص انجام می دهد کالیبره کردن یا تنظیم کردن بدنش است تا به یک ماشین چربی سوزی تبدیل شود. مطالعه دیگری که به مدت ۱۰ ماه انجام شد، نشان داد که سوزاندن ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری در هفته میتواند به ترتیب منجر به کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلو رژیم کتوژنیک و پریود، اثر کتو بر قاعدگی چیست؟ «سیمین» حدود پنج سالی میشود که رژیم میگیرد و در این مدت ۴۱ کیلو کم کرده است. «سعید» که رژیم غذایی ورزشکاری دارد مجبور است ماهی چهار و نیم کیلو مرغ و ماهی مصرف کند. حتی اگر سعی کنیم رژیم غذایی مان حاوی رادیکال های آزاد نباشد یا حداقل خیلی کم باشد به هر حال از طریق آب و هوا و نور خورشید رادیکال های آزاد را جذب می کنیم.