EP109: استراتژی های ساده برای از بین بردن هوس شکر


به قسمت دیگری از پادکست کیک هویج ‘N’ خوش آمدید. معمای رایجی که هنگام کار با مشتریان می شنویم، چالش نحوه مقابله با هوس های شکر است. میل به شکر بسیار رایج است و بیشتر ما آن را تجربه کرده ایم. می خواهید بفهمید چرا و یاد بگیرید که برای شکست دادن آنها چه کاری می توانید انجام دهید، گوش کنید!

ابتدا، به داستان شخصی من در مورد برخورد با دندان شیرین بازگردیم. من به اشتراک می گذارم:

  • کمی غذای واقعی می خوردم و در بین غذاها، کلوچه، کیک و شکلات می خوردم.
  • ۸۰ درصد رژیم من شکر و کربوهیدرات با ۲۰ درصد غذای سالم واقعی بود.
  • در ذهنیت شمارش کالری در مقابل رویکرد کیفیت غذا.
  • احساس عدم کنترل در مورد غذا. نمی توانستم از خوردن بشقاب های بیسکویت و دسته های کامل کیک دست بکشم.
  • با هوس خوردن شکر از خواب بیدار شدم و حتی به خوردن آن افراط کردم.
  • من برای یک ماراتن تمرین می کردم و به درستی به خودم سوخت نمی دادم.

بعد، به این می پردازم که چرا شکر یک اعتیاد است. نکات برجسته عبارتند از:

  • هنگامی که ما شکر مصرف می کنیم، یک افزایش طبیعی در انتقال دهنده های عصبی خود ایجاد می کنیم، که این چیزی است که ما را به آن علاقه مند می کند.
  • دوپامین را تحریک می کند، که مرکز پاداش در مغز ما است.
  • همچنین بر سروتونین تأثیر می گذارد که باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم.

متأسفانه، این افزایش در تمام کسانی که احساس هورمون خوب دارند کوتاه مدت است. این به سرعت محو می شود و ما را با عواقب کمتر از حد مطلوب، مانند:

  • قند اضافی می تواند باعث التهاب در بدن شود.
  • استرس بر بدن است.

وقتی صحبت از هوس شکر به میان می‌آید، ۳ موضوع کلی وجود دارد که من با مشتریان می‌بینم:

  • خوردن غذاهای اشتباه/عدم تعادل کلی: پروتئین و فیبر ناکافی، تن کربوهیدرات. قند خون پایین.
  • بالا و پایین، واکنش هیپوگلیسمی.
  • اختلال عملکرد محور HPA با نام خستگی آدرنال: ما احساس خستگی می کنیم، استرس داریم و کارهای زیادی انجام می دهیم، خسته و اشباع شده از قندها (و اعتیاد به کافئین)، که باعث می شود بیشتر هوس کنیم.
  • مؤلفه عاطفی شکر: خوردن برای راحتی و کاهش استرس.

ممکن است در مورد روش های معمول پیشنهاد شده برای مبارزه با هوس قند شنیده باشید:

  • آب بیشتری بنوشید
  • مسواک بزن
  • غذاهای وسوسه انگیز را از خانه خارج کنید

هدف؟ برای ایجاد آگاهی در مورد آنچه اتفاق می افتد.

در نهایت، من استراتژی هایی را برای از بین بردن هوس شکر به اشتراک می گذارم که عبارتند از:

  • ذهن آگاهی را در مورد آنچه در زندگی می گذرد توسعه دهید.
  • به اندازه کافی غذای خوب بخورید!
  • خوابیدن برای تنظیم هوس بسیار مهم است.
  • استرس را تا حد امکان کاهش دهید.
  • هیدراته بمان!

امیدوارم از این قسمت لذت برده باشید و این نکات و ترفندها را برای جلوگیری از احساس برده ی میل به قند مفید یافته باشید. آیا بیشتر نیاز دارم؟ این برنامه غذایی شگفت انگیز ۷ روزه بدون قند را دانلود کنید.

بیشتر در مورد مبارزه خودم با شکر:

به راهنمایی تغذیه بیشتری نیاز دارید؟ برای ایجاد نمودار تغذیه اصلی خود برای یک آموزش ۵ روزه رایگان ثبت نام کنید:

معامله Thrive Market: با پیوستن به Thrive Market، ۴۰٪ تخفیف برای اولین سفارش خود و یک هدیه رایگان دریافت کنید!:

*****

اگر از این قسمت لذت بردید، لطفاً نظر خود را بنویسید و مشترک شوید تا یک قسمت را از دست ندهید!

نظرات و سوالات را می توان به [email protected]m ارسال کرد.

من را در اینستاگرام هویج کیک دنبال کنید

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و منابع رایگان مشترک شوید.

اگر به دنبال گروهی از زنان با فکر سالم هستید که می‌خواهند شما را در راستای اهدافتان حمایت و ارتقا دهند، لطفاً به CNC Lifestyle بپیوندید.

کتاب آشپزی ماکرو من را در آمازون دریافت کنید!

قسمت های بیشتر
کپی رایت هویج ‘N’ کیک




رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/