8 روش تغذیه ای برای استفاده از سبزیجات ریشه ای پاییزی برای ایجاد راحتی در این فصل


در حالی که ما عاشق دستور العمل های سبزیجات ریشه ای در هر زمان از سال هستیم ، این سبزیجات مغذی در ماه های پاییز ، در فصل اوج خود ، سزاوار توجه ویژه ای هستند. متشکل از انواع رنگ ها ، طعم ها ، بافت های منحصر به فرد (و البته سبزیجات) ، هیچ ایده ای در مورد نحوه استفاده از سبزیجات ریشه ای وجود ندارد. از همه بهتر ، این هشت دستور غذایی مغذی پاییزی فقط به پنج ماده یا کمتر نیاز دارد!

سبزیجات ریشه ای چیست؟

همانطور که به نظر می رسد ، سبزیجات ریشه ای سبزیجاتی هستند که در خاک ریشه دارند. این غذاهای آرامش بخش و زیرزمینی در زمین رشد می کنند و با تعدادی از مواد مغذی زنده می شوند. اگرچه ما معمولاً از برگ و گل سبزیجات استفاده می کنیم ، اما مزایای سلامتی سبزیجات ریشه ای یافت می شود … بله ، در ریشه ها!

در اینجا برخی از رایج ترین سبزیجات ریشه ای فصل وجود دارد:

  • سیب زمینی های شیرین
  • سیب زمینیها
  • چغندر
  • کدو (از انواع مختلف!)
  • هویج
  • رازیانه
  • ریشه کرفس
  • هویج وحشی
  • سیر
  • موسیر ها
  • زنجبیل
  • پیاز
  • زردچوبه

فواید سبزیجات ریشه برای سلامتی

در حالی که در اعماق خاک رشد می کند ، سبزیجات ریشه ای به وضوح تمام مزایای طبیعت مادر را جذب می کنند! این سبزیجات مواد مغذی قدرتمندی هستند. پر از آنتی اکسیدان ها، التهابی خواص و مواد مغذی گیاهی مانند ویتامین C ، فولات و آهن ، سبزیجات ریشه راحتی را برای هر غذایی فراهم می کند ، در حالی که دهانی پر از مواد مغذی خوب را برای شما فراهم می کند.

علاوه بر این ، آنها سبزیجات مغذی پاییزی به دلیل فیبر غذایی و کربوهیدراتهای پیچیده ، ما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارید.

نحوه طبخ با سبزیجات ریشه ای

نمی دانید چگونه با سبزیجات ریشه ای طبخ کنید؟ در حالی که ما عاشق یک استیک سبزیجات ریشه ای کلاسیک هستیم ، روشهای بسیار خوشمزه و غیر منتظره ای برای استفاده از این سبزیجات دلپذیر پاییزی وجود دارد. آنها را در یک سوپ یا اسموتی با طعم پاییزی مخلوط کنید ، آنها را در یک سالاد گرم بریزید ، آنها را در یک ساندویچ روی هم قرار دهید و حتی از آنها به جای نان تست استفاده کنید.

8 روش ساده مغذی برای استفاده از سبزیجات ریشه ای

با بسیاری از ایده های دستور العمل خوشمزه ، در طول فصل تغذیه ، انرژی و آرامش خواهید داشت.

شماره 1 آنها را در نان تست برش دهید

آیا می دانستید که می توانید از نان صرفنظر کرده و به جای نان تست سبزیجات ریشه ای دلچسب مبادله کنید؟ به ما اعتماد کنید ، نان تست سبزیجات ریشه ای به اندازه غذای واقعی خوشمزه است. مورد علاقه ما؟ نان تست سیب زمینی شیرین!

یک تکه ضخیم از سیب زمینی شیرین را از طول برش دهید و در فر بپزید. روی آن را با دانه های آووکادو و شاهدانه برای یک غذای خوش طعم یا کره گردو و دارچین برای طعم شیرین پاییزی بریزید.

شماره 2 آنها را به صورت Rug Veggie Mash درآورید

پوره سیب زمینی سنتی را برای چیزی که مقوی تر و خوش طعم تر است ، بهبود بخشید! سیب زمینی شیرین ، ریشه کرفس ، کدو زمستانی و هویج همه گزینه های خوشمزه ای برای پوره سبزیجات ریشه ای مغذی هستند.

سبزیجات ریشه دلخواه خود را بخارپز یا سرخ کنید ، سپس آنها را با مخلوط روغن زیتون یا آووکادو ، نمک و فلفل و یک قطره شیر غیر لبنی (مانند نارگیل یا جو دوسر) به مخلوط کن یا غذاساز اضافه کنید. محصول خامه ای تر مخلوط کردن.

شماره 3 آنها را به چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده برش دهید

چگونه می توان از سبزیجات ریشه ای فراتر از استیک اصلی خود استفاده کرد؟ آنها را در میان وعده های سالم بپزید! وقتی می توانید چیتس خود را تهیه کنید نیازی به چیپس های فراوری شده که از فروشگاه خریداری شده یا سیب زمینی سرخ کرده نیازی نیست.

سبزیجات ریشه مورد علاقه خود را به این شکل تبدیل کنید:

تراشه های ریشه گیاهی: با استفاده از یک تکه ماندولین یا با دست به برش های نازک بریده و با روغن آووکادو ، نمک و فلفل در دمای 375 درجه فارنهایت به مدت 15-20 دقیقه بپزید.

ریشه های Veggie Fries: به پرهای ضخیم یا سیب زمینی سرخ کرده بریده و با روغن آووکادو ، نمک و فلفل در دمای 400 درجه فارنهایت به مدت 30 دقیقه (یا تا زمانی که طلایی و ترد شوند) بپزید.

شماره 4 آنها را در یک ساندویچ قرار دهید

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را سرخ کنید ، کباب کنید یا بپزید ، سپس آنها را در یک ساندویچ فصلی قرار دهید! سعی کنید نان دلخواه خود را با این ترکیبات ساندویچی مغذی پر کنید:

چغندر و هویج را در یک لایه سبز با برگهای تیره و پنیر لبنی بدون خامه مانند پنیر شیر بادام کایت هیل (بهتر است طعم کدو فصلی آنها را امتحان کنید!)

بوقلمون ، آووکادو ، سیب زمینی سرخ کرده ، سالاد و خردل.

هویج خام یا سرخ شده ، خیار ، جوانه ، کاهو ، آووکادو و پوره لوبیا گاربانزو.

شماره 5 آنها را در یک اسموتی معطر پاییزی مخلوط کنید

اگر هرگز سبزیجات ریشه ای به اسموتی ها اضافه نکرده اید ، آن را از دست بدهید! میوه های غنی از شکر را با این سبزیجات دلپذیر عوض کنید و یک اسموتی به همان اندازه غلیظ و خامه ای تهیه کنید. سیب زمینی شیرین سرخ شده و منجمد ، کدو تنبل ، هویج و چغندر برخی از اجزای اسموتی مورد علاقه ما هستند!

این اسموتی خوشمزه FitOn PRO کدو تنبل را امتحان کنید! فاقد لبنیات است ، خامه ای در حال انحطاط است و تنها با چهار ماده (به علاوه طعم) ساخته شده است.

شماره 6 آنها را در هشتگ بسته بندی شده با پروتئین قرار دهید

صبحانه خود را با یک هش ریشه سبزیجات مقوی و سرشار از پروتئین کنید.

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را (ما سیب زمینی شیرین ، چغندر ، سیر و پیاز را دوست داریم) برش دهید و آنها را برای یک صبحانه هش به تابه اضافه کنید. ماهی تابه را با یک قطره روغن گرم کنید ، سپس سبزیجات برگ سبز (مانند کلم یا اسفناج) ، منبع پروتئین (مانند تخم مرغ ، بوقلمون یا لوبیا) و مواد دلخواه (مانند آووکادو ، سالسا) یا گیاهان را اضافه کنید. ) و ادویه جات).

شماره 7 آنها را روی سالاد بریزید

اگر تا به حال سالاد گرم پاییزی میل کرده اید ، می دانید که چقدر می تواند خوشمزه (و مقوی) باشد. ما دوست داریم از پایه ای با برگهای سبز (مانند اسفناج یا کلم) استفاده کنیم و روی آن را با سبزیجات ریشه ای گرم مانند سیب زمینی سرخ کرده ، کدو زمستانی یا چغندر بپوشانیم. حتی می توانید میوه های پاییزی مانند انجیر ، انار یا سیب را مخلوط کنید! روی آن آجیل یا دانه های سرخ شده مانند پیکانی یا تخم کدو تنبل کنید و با کمی روغن یا سس مورد علاقه خود آن را تمام کنید.

# 8 یک سوپ گرم فصلی درست کنید

ما نمی توانیم در مورد نحوه استفاده از سبزیجات ریشه بدون ذکر سوپ طعم دار پاییزی صحبت کنیم! فکرش را بکنید: سوپ خامه کدو نارگیل یا نودل مرغ و هویج – بله!

در اینجا چند ایده اساسی برای ترکیب وجود دارد:

سوپ رشته فرنگی مرغ با آب سبزیجات یا استخوان ، هویج ، کرفس ، پیاز و مرغ خرد شده.

سوپ خامه کدو تنبل ساخته شده از شیر نارگیل ، کدو تنبل ، آبگوشت ، پیاز و سیر.

سوپ هویج زنجبیل با هویج سرخ شده ، آبگوشت ، زنجبیل ، پیاز ، سیر و یک پایه خامه ای اختیاری ، مانند شیر نارگیل.

در این فصل با دستور العمل های مغذی پاییز ثابت قدم باشید

با بسیاری از روشهای مغذی برای استفاده از سبزیجات ریشه فصلی ، در طول شلوغ ترین فصل ثابت بمانید. از همه بهتر ، این ایده های دستور العمل خوشمزه فقط به پنج ماده یا کمتر نیاز دارد!

به دنبال دستور العمل های بیشتر با الهام از پاییز هستید؟ ثبت نام برای FitOn PRO برای دسترسی به جعبه دستور العمل های سالم و خلاقیت در آشپزخانه.

دیدگاهتان را بنویسید