6 راه برای بررسی سلامت روان


یکی از مثبت ترین موارد در دو سال گذشته: سلامت روان در راس گفتگوهای فرهنگی قرار دارد. همه ما ، صرف نظر از منشا یا شرایط خود ، با سلامت روانی خود روبرو شده ایم – به ویژه در بن بست و در اوج همه گیری.

اما ما فراز و نشیب ، مبارزات و پیروزی هایی داریم ، صرف نظر از وضعیت جهان. در حال حاضر نسبتاً رایج است که بالای 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برخی از مراحل زندگی خود به نوعی با اختلالات اضطرابی برخورد خواهند کرد. از هر پنج بزرگسال آمریکایی یک نفر شما هر سال با یک بیماری روانی روبرو می شوید – و برای گذراندن یک مبارزه بهداشت روانی نیازی به تشخیص بیماری روانی ندارید. با توجه به CDC ، بیش از 50 درصد ما در طول زندگی ما یک بیماری یا اختلال سلامت روانی را تجربه خواهیم کرد. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری شدید ، تقریباً بر همه ما تأثیر می گذارد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده است ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما قرار می گیرد (و برعکس!). برای داشتن سالم ترین و شادترین زندگی ، بررسی مغز و بهزیستی احساسی ضروری است.

نشانه هایی که باید سلامت روانی را در اولویت قرار دهید

بدن شما راهی دارد که به اصطلاح “چراغ های چک موتور” را به شما می دهد – راه هایی که به شما می گوید همه چیز آنطور که باید کار نمی کند و شما نیاز به چرخش دارید.

فارست تالی ، روانشناس بالینی ، PhD ، موسس al خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه به نحوه عملکرد ناسا است. دکتر تالی می گوید: “هر کسی که تا به حال به صحبت های رادیویی ناسا که در زمان پرتاب یک فضاپیما انجام می شود ، گوش داده است ، دائماً بین برج کنترل و خلبانان شنیده است.” “بررسی کنید سیستم های مختلف آنلاین هستند یا کار می کنند” و استفاده از آنها خوب است.

دکتر تالی ادامه می دهد: “برای آنها احمقانه خواهد بود اگر تصور کنند که به دلیل تعداد زیادی پرتاب موفق در گذشته ، این بار همه چیز آنطور که باید کار می کند.” “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های ضروری ، آنها نه تنها به اطمینان از یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر شکست فاجعه بار را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “در این روش یک درس وجود دارد که باید توسط هر یک از ما گرفته شود.” به طور خاص ، مهم است که به طور دوره ای نحوه عملکرد “سیستم های ضروری ما” را بررسی کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. ”

6 راه برای بررسی سلامت روان

دکتر تالی توضیح می دهد: “سلامت روانی بیشتر تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمانی و برای بسیاری از شیوه های مبتنی بر ایمان است.” پیش از این ، پیشنهادات برتر وی برای چک لیست سلامت روان. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد و شما فقط باید آن را هر چند هفته یکبار یا یک بار در ماه انجام دهید.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یک مجله از یافته های خود تهیه کنید و سپس برنامه ها را اجرا کنید.” “اگر چندین زمینه وجود دارد که باید روی آنها کار کنید ، آنها را اولویت بندی کرده و روی آنها کار کنید بیشتر نه در اولویت اول پس از پیشرفت در یک زمینه ، سایر موارد را دنبال کنید. ”

شماره 1 روابط خود را بررسی کنید

س Dr.الات دکتر تالی از دوستان ، خانواده ، همکاران و روابط عاشقانه من: «آیا نزدیکترین روابط من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ آیا اصطکاک در یک یا چند مورد افزایش یافته است و اگر چنین است ، آیا باید برای حل منبع آن اصطکاک کار کنم؟ آیا به اندازه کافی به چه کسی نزدیکتر هستم توجه کرده ام؟ “درباره آنها یادداشت های ذهنی انجام دهید و ارزیابی کنید که چگونه این ارزش های رابطه بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 روحیه خود را بنویسید

موارد زیر را از خود بپرسید ، دکتر تالی می گوید: “چگونه می توانم میانگین خلق و خوی خود را در هفته گذشته (یا دو هفته) ارزیابی کنم؟ اگر بهتر از حد معمول است ، دلیل آن چیست و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوب را حفظ کنم)؟ اگر خلق و خوی من افت کرده است ، آیا دلیلی برای شناسایی آن وجود دارد و اگر چنین است ، در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ “اگر احساس می کنید مدتی است روحیه شما خوب نبوده است ، استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی می تواند مقصر باشد. یادداشت بردارید!

شماره 3 به افکار خود سر بزنید

اخیراً گفتگوی ذهنی شما چگونه بوده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من در درجه اول مثبت هستند ، آیا در زندگی پیش می روم ، بر شکرگزاری و فرصت تمرکز می کنم یا منفی هستند ، من را عقب می اندازند و پر از حسرت ، حسادت و عصبانیت هستم؟” اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که تلاش قابل توجهی را انجام دهیم تا دوباره روی جنبه های مثبت تمرکز کنیم. “

شماره 4 از عادات و رفتارهای خود فهرست تهیه کنید.

“آیا رفتارهای شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده سازگار است؟” دکتر تالی می پرسد. او مثالی را ارائه می دهد که می توانید به آن اشاره کنید: می خواهید لاغر و تناسب اندام باشید ، می توانید در مسابقات سه گانه شرکت کنید یا حتی می توانید به یک هدف بزرگ کاهش وزن برسید. “اما ، شما شب به خانه می آیید ، یک آبجو باز می کنید ، یک پیتزا می خورید و بازی های تکراری را تماشا می کنید دوستی [we’ve been there!]به او می گوید: “در این مورد ، رفتار شما با اهداف شما مطابقت ندارد – و این ممکن است نشان دهنده سست شدن سلامت روان باشد.” او می گوید: “زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتار شما فرا رسیده است.” “بدون بهانه ، کراکالاکین بخور.” اگر معمولاً از روال معمول پیروی می کنید و اخیراً “متوقف” شده اید ، این امر صادق است. این را چراغ کنترل موتور در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

“آیا سلامتی شما عالی است؟ متوسط ​​نیست ، قابل قبول نیست ، اما عالی است؟ دکتر تالی می پرسد. او می گوید: “سلامت ضعیف باعث کاهش بینایی می شود و می تواند منجر به افسردگی شود.” این موارد دست به دست هم می دهند – سلامت بدنی نامناسب می تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی (معمای واقعی مرغ یا تخم مرغ) شود. “آیا از برخی مشکلات مزاحم پزشکی غافل شدید زیرا” زمان آن هنوز فرا نرسیده است؟ ” او می پرسد. «تعلل نکنید ؛ با پزشک خود مشورت کنید و مسائل را حل کنید. برخی از ارزش ها برای بررسی: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، خرد شدن دندان ها / فشردن فک ، درد و درد.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر تالی توضیح می دهد که ایمان و معنویت بازی نقشهای اصلی در بهزیستی ذهنی و عاطفی تمرین معنوی شما چیست؟ “آیا شما دارای اعتقادات قوی مبتنی بر ایمان هستید ، اما آیا هر تلاشی را برای عملی کردن آنها کنار گذاشته اید؟” دکتر تالی می پرسد. “در نهایت ، این بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد. اگر حضور در کلیسا / معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقادات شما شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ریزی کنید و اجرا کنید. تعلل نکنید ، فقط یک قدم کوچک بردارید. این امر به اشتیاق برای انجام کارهای بیشتر منجر می شود. ”

فعال باشید: سلامت روانی خوب را به یک شیوه زندگی تبدیل کنید

همانطور که دکتر تالی گفت ، این مرحله را به نوبه خود بردارید. و منتظر نباشید تا احساس وحشتناکی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل دادن به شیوه زندگی خود پیرامون اهداف سلامتی خود ، از سلامت روان خود پیشگیری کنید.

اولویت بندی خواب ، رژیم غذایی ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی شخصی ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم پزشکی نه تنها از سلامت کلی شما پشتیبانی می کند ، بلکه اطمینان حاصل کنید که ذهن شما بهترین توانایی را برای رسیدگی به فصل ها دارد. سختی های زندگی. در صورت پیروی از این توصیه ، دکتر تالی می گوید: “در مدت زمان کوتاهی ، وضعیت روحی شما دچار تغییر چشمگیری می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید