یائسگی پزشکی و کاهش وزن را بشناسید


نویسنده: دکتر شلی مسر ، مدیر پزشکی – کاهش وزن Red Mountain®

یائسگی: کلمه به تنهایی ترس را در قلب بسیاری از زنان ایجاد می کند. من اغلب بیمارانی را می بینم که نگران دیوانه شدن هستند ، با صورتی قرمز ، فراموش شده و عصبانی ، که مدام از عرق خیس است و دیگر به فعالیت های اتاق خواب علاقه ای ندارد. با این حال ، لازم نیست این مورد باشد. می توان در این زمان با لطف و اطمینان حرکت کرد.

اولین قدم درک یائسگی از منظر پزشکی است.

میانگین سن یائسگی 52 سال است ، اما ممکن است برای برخی زودتر و برای برخی دیگر دیرتر رخ دهد. علائم آن شامل گرگرفتگی ، نوسانات خلقی ، فراموشی ، مشکل در تمرکز ، مشکلات خواب ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، بی اختیاری ادرار و افزایش عفونت های واژن و مثانه است.

با این حال ، نگران کننده ترین علامت افزایش وزن است.

علم پشت یائسگی:

با ورود زنان به دوران یائسگی ، عملکرد تخمدان شروع به کاهش می کند. تخمدانها کمتر ماده ای به نام اینهیبین تولید می کنند که به طور معمول ترشح هورمونی به نام FSH را در مغز مهار می کند. از آنجا که این فرایند مهار نمی شود ، سطح FSH افزایش می یابد ، که تخمدان ها را برای تولید استروژن بیشتر تحریک می کند. با گذشت زمان ، این فرآیند فولیکول های تخمدان را می سوزاند و در نتیجه احتمال تولید استروژن کاهش می یابد. با فعال نبودن تخمدان و سایر هورمونهای تخمدان ، پروژسترون و تستوسترون کاهش می یابد.

هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد ، غدد فوق کلیوی با افزایش کورتیزول واکنش نشان می دهند ، که باعث افزایش رسوب چربی به ویژه در اطراف شکم می شود. هنگامی که استروژن در گردش خون کاهش می یابد ، چربی سوزی نیز کاهش می یابد ، که باعث می شود چربی سرسخت شکم از بین برود.

مشکل بزرگ این سطوح پایین هورمون چیست؟

تغییر در سطح هورمون ها نه تنها به علائم یائسگی کمک می کند ، بلکه در توضیح تأثیرات آن بر وزن در این مرحله از زندگی ضروری است.

غده آدرنال پیر و خسته منجر به کاهش استروژن و تستوسترون می شود ، به علاوه باعث می شود احساس خستگی کنیم. در نتیجه ، ما اغلب با گذراندن این روند کم تحرک تر می شویم. علاوه بر این ، تستوسترون برای تحریک و حفظ توده عضلانی ، که یک بافت بسیار متابولیکی فعال است ، مورد نیاز است.

کاهش سطح استروژن و تستوسترون در حال حاضر باعث تغییر در ترکیب بدن ما به یکی از چربی های بیشتر و ماهیچه های کمتر می شود.

یکی دیگر از پیامدهای کاهش استروژن و تستوسترون ، افزایش مقاومت به انسولین است. هنگامی که بدن ما نسبت به انسولین مقاوم است یا پذیرش کمتری دارد ، بدن ما گلوکز مصرفی ما را گرفته و به صورت چربی ذخیره می کند.

برخی از زنان با علائم قابل تحمل یائسگی را پشت سر می گذارند و ساختار باریک خود را حفظ می کنند. چه طور ممکنه؟

یک ایده خوب این است که با وزن طبیعی وارد دوران یائسگی شوید و رژیم ورزشی خود را حفظ کنید ، زیرا مطالعات نشان می دهد که زنان لاغر و فعال علائم یائسگی کمتری دارند. آنها همچنین راحت تر وزن خود را حفظ می کنند. بنابراین ، اگر به زمان یائسگی نزدیک نمی شوید ، اکنون زمان بسیار خوبی است تا مطمئن شوید که سبک زندگی سالمی دارید و بدن خود را به وزن مطلوب سالم رسانده اید.

برای کسانی که این فرآیند را طی می کنند یا آن را به پایان رسانده اند و اضافه وزن بیشتری را تجربه کرده اند ، لطفا امید خود را از دست ندهید. با رعایت مراحل زیر می توانید محیط هورمونی خود را به نفع کاهش و حفظ وزن بهبود بخشید:

1. برنامه پزشکی کاهش وزن را شروع کنید جایی که تأمین کنندگان می توانند بر اساس نیازهای شخصی شما با شما همکاری کنند. RM3® یک برنامه عالی برای کمک به زنان در این مرحله گذار است ، تا وزن خود را سریع و کارآمد کاهش دهند.

2 با توجه به افزایش مقاومت به انسولین ، کاهش مصرف کربوهیدرات مانند قندها و نشاسته به کاهش ذخیره چربی کمک می کند. بسیاری از ما متوجه شده ایم که چگونه این کوکی بسیار سریعتر از 20 سالگی روی ران من ظاهر می شود. کربوهیدرات اضافی را با پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی سبزیجات تازه جایگزین کنید.

3. ورزش کنید! مطمئن شوید که برنامه تمرینی شما شامل تمرینات قدرتی و همچنین تمرینات قلبی است تا به شما در افزایش توده عضلانی کمک کند.

4. از مکمل استفاده کنید RM مقاومت کنیدبه این محصول به مقاومت در برابر انسولین در بدن کمک می کند تا میزان گلوکز تبدیل شده به ذخیره چربی را کاهش دهد. این فواید اضافی برای کنترل میل به قند ، افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب دارد.

5- هورمون درمانی را در نظر بگیرید. ما به شما هورمونهای زیست هویتی را توصیه می کنیم که به شما کمک می کند سطح خود را بازیابی کنید. مطالعات نشان نمی دهد که در زنان تحت هورمون درمانی افزایش وزن وجود دارد ، به غیر از افزایش وزن آب و افزایش بافت سینه در زمانی که سطوح بسیار زیاد است. هورمون ها همچنین می توانند به شما در بهبود حساسیت به انسولین برای مقابله با اثر ذخیره چربی انسولین بیش از حد کمک کنند.

6 از مکمل RM Resveratrol استفاده کنیدبه RM Resveratrol یک مکمل ضروری برای کسانی است که می خواهند با اثرات پیری مبارزه کنند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و می تواند خطر بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهد. همچنین به تحریک متابولیسم و ​​کاهش التهاب در بدن کمک می کند. التهاب به عنوان یک عامل م toثر در افزایش وزن شناخته شده است.

7. DHEA را مصرف کنید. این مکمل در دفاتر ما موجود است. DHEA محصول غده آدرنال است که سپس به تستوسترون و استروژن تبدیل می شود.

همانطور که می بینید ، یائسگی با موفقیت پذیرفته می شود. این زمان برای جشن گرفتن دستاوردهای شما در زندگی و سالهای آشنایی است ، در حالی که منتظر همه چیزهای آینده هستید.

دیدگاهتان را بنویسید