گوشت بخورید یا نخورید – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله در وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه از اصفهان ، مروری بر پاسخ این س andال خواهیم داشت و تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس دلایل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا خوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد.نکته مهمی که باید به آن توجه شود. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، پیپ و سایر احشای بدن ، مرغ ، طیور و دیگر طیور و همچنین انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ بازار امروزه مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در مورد خوردن گوشت بسیار قوی و بسیار قاطع هستند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی نیز به دلیل شنیدن اخبار متناقض در مورد آن دچار سردرگمی شده و در تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت گیر کرده اند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا باید دقیقاً مشخص کنیم که به چه نوع گوشتی اشاره می کنیم؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت متفاوت برای بسیاری از مواد مغذی مشترک است. اما ویژگی هایی در انواع آن وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. و حتی در برخی از انواع آن ، آن را مضر می کند و در برخی دیگر مفید می سازد و بر سلامت انسان تأثیر مثبت می گذارد.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای خواص انسانی هستند یا ارزش تغذیه ای مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، یعنی درصد بالایی از پروتئین های گوشت توسط سلول ها. به این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. آنها در رشد ، ترمیم سلول های استفاده شده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشحات داخلی موثر هستند. اندام ها در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند. پس از آب ، بیشتر عناصر اساسی سلول ها پروتئین ها هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. به این ترتیب می بینیم که گوشت دارای کیفیت خوبی از پروتئین است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. من می توانم بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنم.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و در فعالیت سلول های عصبی ایفا می کنند. امروزه یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از این صنعت است. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در افراد کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین های گروه B نیز در سلامت پوست موثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و با کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع آهن گیاهی دارد ، در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به افت تحصیلی می شود.با درمان کم خونی ، این اختلال برطرف می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م inثر در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به جلوگیری از بیماری است.

بر فراز

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید برای سلامت انسان و جلوگیری از گواتر است. این بسیار م effectiveثر است.
علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های ناخواسته در خون (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. این س mustال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله مطرح شود ، آنها در چند سطر بالا اعلام کردند که چربی گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته در خون م areثر است ، اما در اینجا عکس آن بیان شده است.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر ، حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند. به

لازم به ذکر است که مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آنها را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع موجود در آن برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های ناشی از این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شود ، پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی ها از گوشت مرغ جدا شوند. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های ناخواسته در خون پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه بده …

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. شما عزیزان می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

آسیب قندها را بررسی کنید

غذاهای دودی خطرناک

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید