کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری اوقات زنانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند از اشتباه اتوکشی خود شکایت می کنند !! می گویند همه ما کار کردیم ، اما بقیه کیلوها نمی میرند. اغلب ، هنگامی که آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که برخی مشکلات هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، می توانیم با مشکل عدم تعادل در 4 هورمون روبرو شویم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و استروژن بالا در خون ، با عمل بر روی اندام ها ، از کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع ، حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه می توان هورمون ها را متعادل کرد. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و. با مصرف و دریافت فیبر مناسب ، استروژن را در بدن با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و اقلامی مانند تخم کتان و چیا ، که در بین من بسیار محبوب است.)

خوب! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: به خاطر داشته باشید که سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، استفاده از کپسول های کربوژل و مصرف آب کافی برای این مورد ممکن است مناسب باشد!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که فوق العاده است و می تواند فیبر خشن مورد نیاز شما را در اختیار شما قرار دهد:

کلم بروکلی (2 سگ): 5 گرم

گل کلم (2 سگ): 4.5 گرم

بروکسل (2 سگ): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

غلات یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

می خواهید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه فیبر شما چیست و چگونه آن را روزانه دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید