چگونه مری کی بنیانگذار از یک مادر مجرد به ملکه زیبایی چند میلیارد دلاری منتقل شد


خیلی زودتر از آنکه قد من بلند شود و فرمان را ببینم ، شروع شد.

“مری کی با تو تماس می گیرد؟” همسایه ها مرا اذیت می کردند “حتماً کادیلاک صورتی شماست که جلوی آن پارک کرده اید!”

“آره!” جواب می دادم “من مری کی هستم ، درست مثل لوازم آرایشی!”

وقتی به مهد کودک رسیدم ، شرکت رو به رشد مراقبت از پوست ، Mary Kay Inc. ، کادیلاک را کارت ویزیت خود کرد. “غنائم چرخ” ، به گفته مری کی اش بنیانگذار ، از سال 1969 سالانه به فروشندگان برتر شرکت – و فروشندگان بسیار کمی – تعلق می گیرد.

این خودروها با رنگ صورتی کم رنگ بسته بندی پاک کننده و کرم پاک کننده مری کی بودند ، سایه ای که برای محصولات او در حمام های آمریکایی برجسته شده بود.

جنیفر بیکل کوک ، نویسنده ، به The Post می گوید: “در اوایل دهه 1960 ، زمانی که مری کی شرکت را تاسیس کرد ، حمام همه سفید بود.” “او می خواست کوزه های زیبایی داشته باشد که با رنگ سفید زیبا به نظر برسند.

اگر زنان کوزه های خود را روی پیشخوان خود بگذارند ، همیشه به آنها یادآوری می شود که از مری کی استفاده کنند. ”

در “Pass It On” (کتاب های قهوه ای) ، که روز سه شنبه منتشر شد ، کوک – کارمند 45 ساله که موزه مری کی را در سال 1993 تأسیس کرد – گزارشی محبت آمیز از زندگی و کار رئیس سابق خود ارائه می دهد.

نویسنده جنیفر بیکل کوک (تصویر سمت راست با مری کی) یک کارمند 45 ساله بود که موزه مری کی را در سال 1993 تأسیس کرد. او در کتاب جدید خود ، “این را بگذر ،” روایتی عاشقانه از زندگی رئیس سابق خود می گوید. و کار.
مهربانی جنیفر کوک

کوک به یاد می آورد: “این کوچک بود ، حدود 5 فوت ارتفاع داشت.” “و شما نمی خواهید باور کنید که یک مادر بزرگ کوچک ، مانند مری کی ، چقدر جذاب است. او فقط با هاله اش گریه می کرد. ”

دو دهه پس از مرگ اش در سال 2001 ، Mary Kay Inc. هنوز هم یکی از بزرگترین لباس های بازاریابی چند سطحی در جهان با درآمد سالانه 3.5 میلیارد دلار است. بیش از سه میلیون “مشاور زیبایی” در 36 کشور جهان جلسات فروش – که تحت عنوان “دوره های مراقبت از پوست” نامیده می شود – در خانه مشتریان انجام می دهند و طیف وسیعی از لوازم آرایشی را تبلیغ می کنند. چند سال پس از اینکه اش مدل فروش مهمانی ها را کامل کرد ، تکنیک او هنوز توسط مارک هایی مانند Pampered Chef و LuLaRoe مورد استفاده قرار می گیرد.

اما آنچه مری کی را متمایز کرد. این روح تسلیم ناپذیر اش بود – و ارزش های مبتنی بر ایمان او ، که کوک گفت ، در قلب شرکت باقی می ماند.

کوک می گوید: “او معتقد بود که خدا را در درجه اول ، خانواده دوم و شغل سوم قرار می دهد و به ما یاد داد که همین کار را انجام دهیم.”

در کودکی اش هیچ کادیلاک ، صورتی یا غیره وجود نداشت. متولد مری کاتلین واگنر در سال 1918 در هات ولز کوچک تگزاس ، بزرگسال آرایشگری سالهای آموزشی خود را صرف مراقبت از پدر معلول خود کرد ، در حالی که مادرش ساعت ها به عنوان مدیر رستوران کار می کرد.

کارکنان مری کی از جشن استخر در خانه بنیانگذار در دهه 1980 لذت می برند. کوک ، نویسنده ، می گوید:
کارمندان مری کی از جشن استخر در خانه بنیانگذار در دهه 1980 لذت می برند. کوک ، نویسنده ، می گوید: “زنان عاشق برادری هستند.”

هنگامی که شوهر اول اش او و سه فرزندشان را در اوایل دهه 1940 ترک کرد ، او به خانه به خانه ، کتاب ، اقلام هدیه و لوازم خانگی اسیر خانه دار روی آورد. او به سرعت استعدادی برای استراتژی های فروش خانه پیدا کرد که شرکت هایی مانند Tupperware بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم ایجاد کردند.

در 45 سالگی ، پس از ارتقاء تعداد زیادی از کارآموزانش از او ، ناامید شد ، شرکت خود را راه اندازی کرد. نه زن فروشنده او از یک ویترین مغازه کوچک در دالاس در سال 1963 عمل می کردند ، جایی که معجون های بسته بندی شده صورتی او بلافاصله مورد توجه قرار گرفت. ظرف پنج سال ، نیروی فروش به 3000 افزایش یافت و Ash به دنبال گسترش نام تجاری خود بود.

کوک می گوید: “در سال 1968 ، زمان خرید یک ماشین جدید فرا رسید ، مری کی پالت لب و چشم این شرکت را به نمایندگی کادیلاک برد.” او کار رنگ آمیزی را درخواست کرد تا با رنگ صورتی جمع و جور کامپکت مطابقت داشته باشد.

کوک می گوید: “فروشنده به او گفت:” دیوانه است. ” “او گفت:” دو هفته دیگر به اینجا می آیی و از من می خواهی دوباره ماشین را رنگ کنم. ” ”

اما آش اصرار داشت – “و وقتی کادیلاک صورتی را به دفتر برگشت ، همه بعد از آن دیوانه شدند.” کوک خندید.

میلیون ها
میلیون ها “مشاور زیبایی” در ده ها کشور جهان لوازم آرایشی مری کی را مستقیماً به مشتریان می فروشند ، مدلی که بسیار محبوب شده است.
Shutterstock

وی گفت: وقتی به چراغ قرمز رسید ، همه این کار را فقط با دست انجام دادند. ”

سال بعد ، اش کادیلاک صورتی را به پنج مدیر فروش برتر این شرکت استخدام کرد – بیلبوردهایی که مری کی را تبلیغ می کردند. هر کجا که رفتند

همانطور که زنان فروشنده او برای بدست آوردن اتومبیل های مورد علاقه تلاش می کردند ، اش به گسترش برنامه ادامه داد. در سال 1973 ، 52 وسیله نقلیه رنگ رز در اطراف جاده های آمریکا حرکت کردند.

تا آن زمان ، کادیلاک در بزرگراه هایی با ناوگان 18 چرخ با گلبرگ های صورتی که محصولات مری کی را از مراکز توزیع در کالیفرنیا ، جورجیا ، ایلینوی ، تگزاس و نیوجرسی حمل می کردند ، مشترک بود.

کوک به خاطر آورد: “همه ما به آن کامیون های صورتی بسیار افتخار می کردیم.” “و البته ، در آن زمان رانندگان کامیون به طرز بی رحمانه ای مورد اذیت و آزار قرار می گرفتند زیرا آنها در زمانی که کامیون های صورتی رانندگی می کردند در این زمان واقعاً فریبکار نبود.

او می گوید: “اما آنها شغل خود را دوست داشتند و مری کی آنها را دوست داشت.”

مری کی در سفر با مدیران فروش خود به رم.
مری کی در سفر با مدیران فروش خود به رم.
مهربانی آرلن لنارز

در یکی از این بازدیدها ، بنیانگذار به طور غیرمنتظره یک لباس جدید برای رانندگان اعلام کرد: لباس های صورتی کم رنگ با لوگوی Mary Kay که در پشت آن دوخته شده بود.

بر اساس کتاب “بیش از یک کادیلاک صورتی” نوشته جیم آندروود ، این خبر هیاهو ایجاد کرد.

“ما در هر ایستگاه کامیون اینجا در لس آنجلس می خندیم!” مردان اعتراض کردند

با این حرف ، اش خندید.

کوک می گوید: “او فقط می خواست واکنش را ببیند.” “او دوست داشت با رانندگان درگیر شود ، زیرا می دانست از مزاحمت هایی که آنها دریافت می کنند.”

در ابتدا ، اش اغلب میزبان مدیر فروش خود در خانه خود در دریاچه دالاس بود و همه اتاقهای خانه را باز می کرد. در سال 1969 ، هنگامی که گروهی از نیروهای تازه استخر وان مرمری غرق شده را که حمام بنیانگذار را مرتب کرده بود ، تحسین می کردند ، دو نفر از زنان در یک عکسبرداری بداهه شرکت کردند.

اعمال شیطانی آنها باعث ایجاد سنتی از شرکت شده است که تا به امروز ادامه دارد.

مدیران فروش جدید دریافت می کنند "تحت عنوان" در وان صورتی موزه مری کی.
مدیران فروش جدید در حمام صورتی موزه مری کی “تعمید” می دهند.
بری مک کوی

کوک پوزخند زد: “برای آنها بسیار سرگرم کننده است.” “در بین مدیران فروش به نوعی افسانه شده است که اگر در وان نروید ، موفق نخواهید شد.”

سرانجام ، این شرکت وان حمامی صورتی شکل خرید ، مخصوصاً برای عکسهای مدیر فروش.

کوک می گوید: “هر زمان که آنها کارگردانان جدیدی را در دالاس آموزش می دهند ، وان را بیرون آورده و در موزه قرار می دهند.” “و یک کارمند همیشه برای گرفتن عکس آنجاست.

او گفت: “سنت هایی مانند این مهم است – آنها به هم متصل می شوند.” “شرکت هایی که سنت ندارند واقعاً گم شده اند.”

در دهه 1980 ، Mary Kay Inc. با گسترش آرژانتین و جمهوری دومینیکن گسترش بین المللی را آغاز کرد. گلادیس ریس ، معلم زبان اسپانیایی اش ، در راه اندازی Mary Kay Cosmeticos de Mexico در 1986 کمک کرد.

رییس در این کتاب به کوک می گوید: “فلسفه های مری کی برای زن لاتین کاملاً مناسب است.” خانواده و ایمان برای آنها بسیار مهم است. ”

مری کی نام خیابانی را به او اختصاص داده بود.
مری کی نام خیابانی را به او اختصاص داده بود.
بری مک کوی

ارزشهایی که در دهه های 1960 و 70 برای زنان سنتی آمریکایی جذاب بود ، اکنون مسلمانان در مالزی و کاتولیک های فیلیپین را به فروش محصولات مری کی در کشورهای خود جذب می کند.

کوک می گوید: “در یک جامعه سنتی تر ، این راهی است که بتوانیم نقش همسر ، مادر و رهبر معنوی خانه را حفظ کنیم ، اما همچنین می توانیم حرفه ای کامل داشته باشیم.”

در همین حال ، با فروپاشی پرده آهنین در اواخر دهه 1980 ، Mary Kay Inc. به زنان در لهستان ، اوکراین ، قزاقستان و روسیه کمک کرد تا اولین گام ها را در جهت استقلال اقتصادی بردارند.

“ابتدا آزادی می گیریم ، سپس مری کی را می گیریم!” هنگامی که اش مدت کوتاهی پس از فروپاشی دیوار برلین از وی دیدن کرد ، یک فروشنده از آلمان شرقی سابق فریاد زد.

کوک گفت: “اوه ، او این را دوست داشت.” “همانطور که او فهمید ، این زنان برای فرصت آزادی مالی و ایجاد یک کسب و کار بسیار ارزشمند بودند – چیزی که قبلاً هرگز نداشتند.”

در ایالات متحده ، اش هیچ هزینه ای برای ساختن یک عمارت صورتی زیبا در محله تونی دالاس در اولد پرستون هالو انجام نداد. این پشته 12000 فوت مربعی و به سبک کلاسیک شامل شش اتاق خواب ، هشت حمام ، پله های گسترده ، کتابخانه ، سه اتاق نشیمن-یکی با سقف 40 فوت-و یک استخر حیاط احاطه شده با ستون های کورینتی و مجسمه یونانی بود. به

خاکستر خانه را با فرش های مرجانی ، پرده های کف تا سقف از ابریشم ماهی قزل آلا ، مبلمان فوشیا و حمام اصلی که دارای توالت گل رز کوارتز و وان حمام مرمر صورتی بود ، پر کرده بود.

اما ساخت و ساز عجله داشت و کار با کیفیت بود. هنگامی که اش در سال 1986 در خانه جدید خود با برترین فروشندگان شرکت آشنا شد ، طوفان ناگهانی نشان داد که سازنده هرگز پنجره ها را مهر و موم نکرده است.

Pass It On سه شنبه منتشر می شود.
Pass It On سه شنبه منتشر می شود.

کوک می نویسد: “آب از سقف کتابخانه طبقه بالا ریخت ،” و مری کی و کارکنانش با حوله و گلدان فرار کردند تا از آسیب جلوگیری کنند. چند ساعت بعد ، قسمتی از دیوار خشک کاملاً فرو ریخت.

در سال 1990 ، اش با وان حمام عکاسی به خانه سابق خود نقل مکان کرد و تا زمان مرگش در 2001 در آنجا زندگی می کرد.

ناوگان کامیون های صورتی در سال 2003 منحل شد و عمارت صورتی – که سالها از آن الگوبرداری شده بود زیرا مالکان غایب برای فروش آن تلاش می کردند – در سال 2017 تخریب شد.

دار مری کی وارز هنوز در حال پیشرفت است

کوک می گوید: “یکی از اهداف او این بود که وقتی او می میرد ، شرکت به کار خود ادامه دهد.” “او می دانست که بسیاری از شرکت ها بر اساس بنیانگذاران هستند ، و هنگامی که بنیانگذار حرکت می کند ، شرکت منحل می شود.

او می گوید: “اما من فکر می کنم زنان عاشق برادری هستند و این واقعاً یک برادری است.” “من با زنان دیگر بیرون می روم ، جلساتی ترتیب می دهم و روابطی را ایجاد می کنم که همیشه وجود دارد.”

دیدگاهتان را بنویسید