چرا بلیت نجف اینقدر گران است؟ قیمت چهل بلیط چنده؟


وزیر حمل و نقل و شهرسازی در خصوص تمهیدات لازم برای اربعین و قیمت بلیت در بخش حمل و نقل هوایی و زمینی تصریح کرد.

چرا بلیت نجف اینقدر گران است؟  قیمت چهل بلیط چنده؟

گزارش کردن زمان خبریرستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به تشریح آخرین مورد صنعت حمل و نقل و نوسازی ناوگان پرداخت و گفت: ایران در تعمیر بسیاری از قطعات هواپیما به خودکفایی رسیده است به طوری که در حال تعمیر قطعات هواپیمای سایر کشورها نیز هست.

قاسمی در خصوص وضعیت اخیر حمل و نقل و ترانزیت گفت: با روس ها تفاهم نامه ای به حجم ۲۰ میلیون تن امضا کردیم. بر اساس این یادداشت، برای اولین بار قطارهای مسکو و قزاقستان از طریق خطوط حرکت کردند. اگر گردنه چابهار، رشت آستارا و گردنه شرق و غرب را بسازیم، از نظر منابع و قدرت در بین کشورهای همسایه فرصت خوبی برای کشور ایجاد می کنیم. در مورد قطار آستارا رشت و غیره نیز مشورت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی و بازسازی ناوگان افزود: تحریم های متعددی در حوزه نوسازی برداشته شده است. به طوری که در زمینه نوسازی مانند لکوموتیو و واگن ریلی خودکفا هستیم. در زمینه تعمیرات هواپیما اقدامات خوبی انجام شده است به طوری که علاوه بر تعمیر بسیاری از قطعات هواپیما، قطعات هواپیمای کشورهای دیگر از جمله ایرباس را در داخل ایران تعمیر می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با توجه به تمهیدات لازم برای ایام اربعین تصریح کرد: زائران اربعین را از مرزهای میرجاوه شلمچه، مهران، تمرچن و خسروی به صورت زمینی اعزام می کنیم. در جلساتی که در دهه چهل داشتیم. پیش‌بینی‌های لازم برای قیمت بلیت در بخش‌های هوایی و زمینی و مسیرهای اعزام مسافران اربعین انجام شده است و این امر از سوی ستاد الاربعین زیر نظر وزارت کشور اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: قرار است در سفر اربعین ۳۰۰ هزار نفر با قطار به مرزهای عراق اعزام شوند. یکی از برنامه های ما این است که ۶۰۰۰۰ نفر پرواز کنیم.

این مسئول گرانی بلیت نجف گفت: قیمت بلیط هواپیما نجف متعلق به بخش خصوصی در فرودگاه های نجف است. بازار سیاه در فرودگاه و در پروازهای داخلی وجود دارد. سامانه ای برای جمع آوری چهل بلیت در بازار سیاه نصب شده است.

وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت: میانگین تاخیر در سفرهای حج نیم ساعت بوده است.

قاسمی آخرین مورد افتتاح جاده شمال تهران را اینگونه تشریح کرد: این پروژه یکی از مهم ترین و مهم ترین پروژه های عمرانی کشور است که بیش از ۳۰ سال است که ادامه دارد. با بنیاد مستوفان توافق کردیم که باند خروجی تا پایان سال تکمیل شود و باند رفت و برگشت نیز تا دو سال آینده تکمیل می شود.

و در پایان درباره مونوریل تهران-قم-اصفهان خاطرنشان کرد: بخش زیرساختی مونوریل تهران-قم-اصفهان تکمیل شد و چینی ها با تامین مالی آن موافقت کردند و اقدامات خوبی انجام شد.