نکاتی را در مورد بهترین دوز روغن ماهی کشف کنید

منابع همیشه در مورد دوز مناسب روغن ماهی توافق ندارند، به خصوص اگر منبع تولید کننده مکمل های غذایی باشد. اگر مشکل سلامتی خاصی دارید، هیچ توصیه ای نمی تواند جایگزین ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما شود.

اما، اگر به نظر می رسد ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ارزش این نوع مکمل را دست کم می گیرد، ممکن است بخواهید نظر دومی را جویا شوید. ایده استفاده از غذاها به عنوان دارو برای جامعه پزشکی رایج جدید است.

توصیه های غذایی در چند دهه گذشته چندین بار تغییر کرده است. اولین “اهرام غذایی” توسط سازمان های صنایع غذایی مانند شورای لبنیات آمریکا منتشر شد. اهرامی که امروزه بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می کنند با اهرام باستانی یکسان نیستند. هدف این هرم های جدید مبارزه با التهاب با خوردن یک رژیم غذایی سالم و افزایش مصرف مواد مغذی با مکمل ها است.

برخی از پزشکان دوز ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم روغن ماهی را در روز توصیه می کنند. برای افراد جوان سالم، مصرف روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم ممکن است کافی باشد. اگر مکملی با بالاترین کیفیت باشد، ۱۰۰۰ میلی گرم ممکن است تمام چیزی باشد که برای هر کسی لازم است. بهتر است کم شروع شود و فقط در صورت لزوم دوز را افزایش دهید.

برخی از مکمل های غذایی دارای یک فعالیت ضد التهابی طبیعی شبیه به آسپرین هستند. بنابراین، برای درد مفاصل، ممکن است دوز بالاتری مورد نیاز باشد، اما به عنوان دوز نگهدارنده، مطالعات نشان می‌دهد که ۱۰۰۰ میلی‌گرم برای آرتریت روماتوئید و شرایط مشابه مفید است. کم شروع کن

یک مطالعه اخیر به فعالیت ضد التهابی دوز ۱۰۰۰ میلی گرمی روغن ماهی پرداخت. محققان دریافته‌اند که برخی از روغن‌ها فعالیت بیشتری نسبت به سایرین دارند، اگرچه هنوز نتوانسته‌اند دلیل آن را توضیح دهند.

در گذشته، دانشمندان سعی کرده اند اثر ضد التهابی را به اسید چرب امگا ۳ محدود کنند. تا کنون، همه مطالعات نشان داده اند که ترکیبی از DHA و EPA در اکثر شرایط بهترین عملکرد را دارد.

به عنوان مثال، افسردگی و ADHD با استفاده از اسیدهای چرب به تنهایی تا حدودی کاهش یافت. اما اثر مفید زمانی بیشتر است که مکمل حاوی هر دو باشد. با این حال، در مطالعه جدید، ترکیب اسیدهای چرب قابل اندازه گیری مشابه بود. بنابراین، آنها نمی توانند توضیح دهند که چرا روغن یک نوع ماهی نسبت به دیگری فعال تر است.

ممکن است تعجب کنید که چرا ما اینقدر روی دوز مناسب روغن ماهی برای مبارزه با التهاب تمرکز می کنیم، به خصوص اگر دردی ندارید. التهاب در واقع بسیار بیشتر از درد است. در سرطان، بیماری قلبی و پیری سلولی نقش دارد. التهاب مزمن به سلول ها، بافت ها و مفاصل بدن حمله می کند.

برخی غذاها مانند گوشت قرمز و چربی های حیوانی به تولید مولکول های التهابی کمک می کنند که باعث پیری ما می شوند. برخی دیگر مانند ماهی، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل از التهاب جلوگیری می کنند. آنها مولکول های التهابی را خنثی می کنند.

به همین دلیل است که تعیین دوز مناسب روغن ماهی برای مبارزه با التهاب مهم است.

طبق آخرین مطالعات، ۱۰۰۰ میلی گرم برای کودکان و بزرگسالان جوان مناسب است. ۲۰۰۰ میلی گرم برای افراد بالای ۴۰ سال مناسب است.

فقط مطمئن شوید که یک مکمل با کیفیت بالا انتخاب کنید، اگر نمی دانید به دنبال چه چیزی باشید، بیشتر بدانید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر