نقش منیزیم در بدن – مرکز تغذیه و تناسب اندام Armoni


منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن است و در بیش از 600 واکنش سلولی از تولید DNA گرفته تا انقباض ماهیچه ها نقش دارد.

سطوح پایین منیزیم با بسیاری از پیامدهای منفی سلامتی از جمله ضعف ، افسردگی ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی همراه است.

در اینجا رایج ترین انواع منیزیم در بدن آمده است:

1. عملکرد مغز

منیزیم به عنوان حامل گیرنده های NMDA عمل می کند که در رشد ، حافظه و یادگیری سالم مغز نقش دارند. منیزیم از تحریک بیش از حد سلول های عصبی جلوگیری می کند ، که می تواند آنها را از بین ببرد یا باعث آسیب مغزی شود.

2. ضربان قلب

منیزیم برای حفظ ریتم قلب سالم مهم است. منیزیم به طور طبیعی با کلسیم که برای انقباضات قلب ضروری است رقابت می کند. وقتی کلسیم

وارد سلولهای ماهیچه ای قلب می شود ، فیبرهای ماهیچه ای را منقبض می کند. منیزیم با این اثر مقابله می کند و به این سلول ها کمک می کند تا آرام شوند

و آرام باش. این حرکت کلسیم و منیزیم در سلول های قلب ریتم قلب سالم را حفظ می کند. وقتی سطح منیزیم پایین است ،

کلسیم می تواند سلول های ماهیچه ای قلب را بیش از حد تحریک کند. یک علامت شایع ضربان قلب سریع یا نامنظم است که می تواند تهدید کننده باشد

کسی باش که زندگی می بخشد علاوه بر این ، پمپ سدیم-پتاسیم ، پمپ تولید کننده ضربه های الکتریکی ، برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارد. نبض ها

برق بر ضربان قلب تأثیر می گذارد.

منیزیم با مبارزه با کلسیم ، که باعث تحریک انقباضات می شود ، به سلول های عضله قلب شما کمک می کند تا شل شوند. این مواد معدنی برای اطمینان از انقباض و آرامش مناسب سلولهای قلب با یکدیگر رقابت می کنند.

3. تنظیم انقباضات ماهیچه ای

منیزیم نقش مهمی در تنظیم انقباضات ماهیچه ای دارد. مانند قلب ، منیزیم به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کلسیم برای آرامش عمل می کند

ماهیچه ها کمک می کنند. در عضلات شما ، کلسیم به پروتئین هایی مانند تروپونین C و میوز متصل می شود. این فرایند شکل این پروتئین ها را تغییر می دهد

پیشنهاداتی که باعث انقباض می شوند. منیزیم کلسیم به دلیل این نقاط اتصال به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند. اگر بدن شما منیزیم دارد

رقابت با کلسیم کافی نیست ، ماهیچه ها می توانند منقبض شوند و باعث گرفتگی یا اسپاسم شوند. به همین دلیل ، منیزیم

معمولاً برای درمان گرفتگی عضلات زیر نظر پزشک در دوزهای مناسب توصیه می شود.

منیزیم به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کلسیم عمل می کند و به سلول های ماهیچه ای پس از انقباض کمک می کند. وقتی سطح منیزیم پایین است ،

ماهیچه ها می توانند منقبض شوند و علائمی مانند گرفتگی عضلات یا اسپاسم ایجاد کنند.

4. کنترل قند خون در دیابت نوع 2

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 اغلب دارای سطوح پایین منیزیم هستند که می تواند وضعیت را بدتر کند زیرا منیزیم به تنظیم انسولین و کاهش قند خون کمک می کند.

استخراج و انتقال به سلول های ذخیره سازی به عنوان مثال ، سلول های شما به گیرنده هایی نیاز دارند که برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارند. اگر

اگر سطح منیزیم پایین باشد ، سلول ها نمی توانند از انسولین به طور م useثر استفاده کنند و سطح قند خون افزایش می یابد. افزایش مصرف منیزیم امکان پذیر است

قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. تجزیه و تحلیل هشت مطالعه نشان داد که مکمل منیزیم به طور قابل توجهی سطح گلوکز را افزایش می دهد

خون ناشتا را در شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. با این حال ، اثرات مفید منیزیم بر کنترل قند خون فقط در مطالعات کوتاه مدت یافت شده است.

بود.

5. بهبود کیفیت خواب

کم خوابی یک مشکل عمده بهداشت جهانی است. مصرف منیزیم می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و به آرامش ذهن و بدن کمک کند.

سبزیجات برگ سبز ، به ویژه اسفناج

برگ چغندر

غلات کامل و تصفیه نشده

بر فراز

دانه کدو تنبل

محصولات لبنی: شیر ، ماست ، کفیر

گردو مخصوصا بادام

لوبیا

آووکادو

شکلات سیاه

میوه های خشک ، به ویژه انجیر

موز

مژده رحمانیان ، عضو انجمن تغذیه ایران
کلینیک زیبایی و کاهش وزن آرمونی

دیدگاهتان را بنویسید