مراسم رونمایی از «تک آبی» برای صبا ویژن


مراسم رونمایی از «تیک آبی» و بازطراحی لوگو و سایت صبا ویژن صبح امروز ۱۴ مردادماه با حضور خبرنگاران حوزه فناوری و مدیران ارشد این حوزه برگزار شد.

مراسم رونمایی

گزارش کردن زمان خبریپس از مشاهده ویدئوی کوتاهی، لوگو و سایت بازطراحی شده صبا ویژن فاش شد و سپس پلتفرم تحلیل اینستاگرام به نام تیک آبی به عموم معرفی شد.

محمد فلیبور، معاون اجرایی و مدیر بازرگانی شرکت الصبیدا در این نشست گفت: صباویژن یک آژانس تبلیغات دیجیتال هلدینگ الصبایده است که حدود ۱۶ سال سابقه کار دارد. تمرکز Sabavision از ابتدا بر روی محصولات داخلی از جمله Mehenblog و Club بوده است. در آن زمان فقط یک بنر تبلیغاتی وجود داشت. در سال ۱۹۸۹ با ظهور دوربین ها وارد دنیای تبلیغات ویدیویی شدیم. با وجود دوربین ها، روی بازاریابی ویدئویی تمرکز کرده ایم و در حال حاضر پیشگام تبلیغات ویدیویی در کشور هستیم.

به گفته Falibor، زمانی که Sabavision روی بازاریابی ویدیویی کار می کرد، با مشکل کمبود محتوای تبلیغات ویدیویی مواجه شد. به همین دلیل در آن زمان آژانس تبلیغاتی صباویژن اصلاح شد و به اشکال مختلف از جمله ایده پردازی، مشاوره و … به مشتریان خدمات رسانی می کرد.

و مدیر بازرگانی صباحیده ادامه داد: پس از آن از ظهور شبکه های اجتماعی جدید مانند اینستاگرام و تلگرام بهره مند شدیم و فعالیت خود را گسترش دادیم. این زمانی بود که Sabavision وارد فضای تبلیغات اجتماعی شد و اکنون ما تیک آبی را زده ایم.

ولی پور تصریح کرد: صباویژن در گذشته روی B2B تمرکز داشت و اکنون به سمت تبلیغات B2C رفته است.

رونمایی از علامت آبی

حمیدرضا سلیمانی، مدیر بازاریابی سباویژن، پلتفرم بلو تیک را معرفی کرد و در توضیح این ابزار جدید گفت: طراحی و توسعه تیک بلو بیش از یک سال و نیم طول کشید. تیک آبی در ۳ قسمت عمل می کند. بخش اول به تجزیه و تحلیل اطلاعات صفحه کاربری مشتری مربوط می شود. قسمت دوم در مورد تجزیه و تحلیل صفحه هدف یا رقبا است و قسمت سوم ارائه لیستی از ۳۵۰۰ صفحه تبلیغ کننده است.

پلت فرم تیک آبی فالوورهای ارواح را با ۴ الگوریتم شناسایی می کند.

• نام کاربری عجیب و غیرمعمول
• صفحه ای بدون عکس نمایه
صفحه بدون پست
• صفحه بدون تعامل با صفحه مشتری

سلیمانی معتقد است حذف فالوور ارواح باعث افزایش تعامل صفحه می شود و یکی از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت هایی است که بلو تیک به مشتریان ارائه می دهد. از دیگر ویژگی های تیک آبی می توان به امکانات مختلف قرعه کشی از جمله قرعه کشی در صفحه در یک پست خاص بر اساس نظرات یا لایک اشاره کرد.

به گفته سلیمانی، بلو تیک برای جذب فالوورهای رقبا و نمایش تبلیغات به آنها فالوورهای رقبا را تخمین زده و اطلاعات دقیقی درباره فالوورهای رقبا بر اساس ارزش آنها برای کسب و کار شما ارائه می دهد.
همچنین توانایی تبلیغات هدفمند، تبلیغات رقبا و اطلاعات صفحاتی که آگهی در آن ارسال شده است را نشان می دهد.

لیست بهبودیافته نیز ویژگی‌ای است که با رفتار دنبال‌کنندگان رقیب مطابقت دارد، به‌عنوان مثال، دنبال‌کنندگانی که بازدیدهای ویدیویی بیشتری دارند یا مشارکت بیشتری در داستان دارند.

سلیمانی توضیح داد که در قسمت نظرات تبلیغات نیز به کاربر نشان می دهیم که چند کاربر جدید از یک تبلیغ به شما اضافه شده است و لیست فالوورها نیز قابل مشاهده است. همچنین هزینه استفاده از این پلتفرم ۲۵ میلیون تومان است.

در پایان جلسه پرسش و پاسخ با مدیران بازرگانی و بازاریابی صبا ویژن برگزار شد و به سوالات خبرنگاران در خصوص صبا ویژن و تیک آبی پاسخ داده شد.