قانونگذاران و وکلا در تلاش هستند تا پروژه LaGuardia AirTrain را متوقف کنند


چندین قانونگذار نیویورکی از فرماندار کتی هوچول می خواهند که برنامه های هواپیمایی 2.1 میلیارد دلاری AirTrain به فرودگاه لاگاردیا را از بین ببرد.

هوچول روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از اداره بندر نیویورک و نیوجرسی ، آژانس که حداقل بخشی از آن را تحت کنترل دارد ، خواست تا به دنبال گزینه های جایگزین باشد.

هوکول در بیانیه ای می نویسد: “ما از اداره بندر خواسته ایم تا راه حل های جایگزین حمل و نقل عمومی را به منظور کاهش تردد خودروها و افزایش اتصال در فرودگاه لاگاردیا با دقت بررسی کند.” وی افزود: “ما باید مطمئن شویم که پروژه های حمل و نقل ما جسورانه ، دارای چشم انداز بوده و به نیازهای نیویورکی ها پاسخ می دهد. من همچنان متعهد به کار سریع برای بازسازی زیرساخت های قرن بیست و یکم و ایجاد شغل – نه فقط در لاگاردیا ، بلکه در همه فرودگاه ها و قطب های ترانزیتی ما در نیویورک هستم. “

سناتورهای ایالتی از جمله جسیکا راموس ، لروی کامری ، مایکل جیاناریس و جان لیو ، در مقابل یک سالن ضیافت در کرونا ، کوئینز ، مشرف به خلیج جامائیکا و فرودگاه ، در امتداد مسیر AirTrain ، نشسته بودند ، آنها هوچول را مجبور کردند فراتر از در نظر گرفتن گزینه های دیگر ، مانند خدمات اتوبوس یا کشتی ، یا گسترش خطوط مترو در فرودگاه ، آنها می خواهند او را بدون قاطعیت AirTrain را بکشد.

راموس گفت: “من از احساسات فرماندار قدردانی می کنم ، اما این همه چیز است.” “ما به فرماندار هوچول نیاز داریم تا پروژه را با هم متوقف کند.”

راموس با اشاره به پاکسازی مداوم طوفان ایدا ، چالش های دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و مشکلات طولانی مدت گرسنگی در منطقه وی ، افزود: “المهرست شرقی نمی تواند AirTrain بخورد.”

مسیر پیشنهادی AirTrain که پروژه ایالت بندر نیویورک و نیوجرسی است ، راه آهن لانگ آیلند و 7 ایستگاه قطار در متس ویلتس پوینت را به ایرترن جدید متصل می کند. فرماندار سابق کوئومو ، که اولین بار در سال 2015 این پروژه را پیشنهاد کرد ، مفتخر بود که این یک سفر 30 دقیقه ای LIRR از مرکز شهر به لاگاردیا است و به رسیدگی به تردد وسایل نقلیه بین فرودگاه و منهتن کمک می کند.

تصویری از مسیر AirTrain

فلش

تصویری از مسیر AirTrain

مقام بندری

این طرح طی یک دوره نظرات عمومی گسترده و بررسی فدرال انجام شد و در ژوئیه تأیید نهایی از اداره هوانوردی فدرال دریافت کرد. چند هفته بعد ، کوئومو به دلیل اتهامات آزار جنسی استعفا داد.

در صورت ساخته شدن ، AirTrain در امتداد گردشگاه ساحلی از Willets Point به فرودگاه LaGuardia حرکت می کند. در آخرین روز دوشنبه ، صدای جیرجیرک ها ، آب جاری و هواپیماها بلند می شد. کارگران ساختمانی مسافر را با اسکوتر بالا بردند. کلودیا شلنبرگ ، ساکن قدیمی المهرست شرقی ، نیز پیاده روی معمول خود را انجام می داد. او گفت که با پروژه AirTrain مخالف است.

او می گوید: “من واقعاً احساس می کنم بافت این منطقه را از بین می برد.”

صخره بوکولیک

جایی که AirTrain اجرا می شود

فلش

جایی که AirTrain اجرا می شود

استفان نسن / WNYC

و این اولین بار نیست که سیاستمداران سعی می کنند این پروژه را بکشند. الکساندریا اوکاسیو-کورتز ، نماینده ، در اوایل سال 2020 پرچم هایی را در مورد اینکه چرا FAA به دنبال جایگزین های دیگری برای ایرترن گران قیمت نیست ، برافراشت.

در اوایل سال جاری ، نگهبان Riverkeeper اسناد و مدارکی را از اداره هوانوردی فدرال دریافت کرد که نشان می داد اداره بندر از ایرلاین ترجیح می دهد تا سایر گزینه های ارزان تر را که می تواند افراد بیشتری را سریعتر به فرودگاه منتقل کند ، مانند اتوبوس یا کشتی.

در اوایل سپتامبر ، Riverkeeper به همراه گروه های محلی Ditmars Boulevard Block Association و Guardians of Flushing Bay ، علیه FAA شکایت کردند و مدعی شدند که از 45 گزینه جایگزین ارائه شده ، FAA آنها را جدی نمی گیرد.

مایکل دولونگ ، وکیل ارشد ریورچر ، می گوید: “در آنچه ما معتقدیم استفاده جانبدارانه از معیارها برای حذف سایر گزینه ها بود ، هیچ تجزیه و تحلیل درستی از ترانزیت وجود نداشت.” “هدف ما این است که ببینیم این بهترین پروژه برای نیویورکی ها است ، پروژه ای که مردم را از اتومبیل خارج کرده و آنها را در حمل و نقل عمومی به فرودگاه سوار می کند. و کسی که این کار را با کمترین تأثیر ممکن بر جوامع محلی و محیط زیست انجام می دهد. ”

به عنوان بخشی از این فرآیند ، Riverkeeper و گروه های دیگر درخواست ماندن کردند یا FAA پروژه را متوقف کرد تا سایر گزینه های ترانزیت با دقت بیشتری بررسی شود.

FAA در بیانیه ای اعلام کرد که از اداره بندر به دنبال اطلاعاتی است که آیا توقف پروژه تاثیری بر پروژه خواهد داشت یا خیر.

وقتی از سخنگوی PANYNJ خواسته شد در مورد تماس ها برای ترک پروژه و محاکمه نظر بدهد ، نظراتی را که هفته گذشته توسط مدیرعامل ریک کاتن ، که از پروژه دفاع می کرد ، ارسال کرد.

اجرای پروژه LaGuardia AirTrain

فلش

اجرای پروژه LaGuardia AirTrain

مهربانی دفتر فرماندار اندرو کوئومو

“ابتدا ، این پروژه تحت بررسی کامل و مستقل از سوی دولت هوانوردی فدرال قرار گرفت. او این پروژه را تأیید کرد و به طور خاص تمام گزینه های جایگزین را تجزیه و تحلیل کرد. ” “در مورد خود پروژه ، این یک پروژه زیرساختی اکولوژیکی است. این یک پروژه حمل و نقل انبوه راه آهن سبز است. شش تا 10 میلیون مسافر هوایی طول می کشد ، آنها را از اتومبیل خود خارج می کند ، ازدحام جاده ها را کاهش می دهد و به فرودگاه منتهی می شود. ”

گروه نظارت Reinvent Albany تأکید کرد که این پروژه به همان اندازه سبز نیست که طرفداران آن ادعا می کنند. گروه با استفاده از اسناد خود اداره بندر ، متوجه می شود که تنها حدود 2 میلیون کاربر در سال – در مقایسه با 4.7 میلیون آژانس – با استفاده از وسایل حمل و نقل دسته جمعی به فرودگاه می رسند ، بیشتر آنها اتومبیل سوار می شوند و پارک می کنند یا رها می شوند.

Pankaj Bhatara مالک مشترک نمایشگاه جهانی و تالار ضیافت است که در مجاورت سایت AirTrain قرار دارد. باتارا نگران است که ساخت و ساز به رستوران که در محل دفن زباله ساخته می شود آسیب برساند. او گفت: “این راه ما را غرق می کند.” “این چیزی نیست که به هر کسی در کوئینز کمک کند نیویورک را فراموش کند.”

دیدگاهتان را بنویسید