رژیم لاغری سریع

فواید غذاهای دریایی برای سلامتی

دریا منبع غنی از غذاهای غنی از ویتامین است. این امر از این واقعیت مشهود است که بیش از ۳.۵ میلیارد نفر به دریاها و اقیانوس ها به عنوان منبع اصلی غذا وابسته هستند. در سطح جهان، غذاهای دریایی نسبت به گوسفند، طیور و دام از نظر پروتئین بسیار غنی تر هستند.

ماهی رایج ترین غذای دریایی است که انسان مصرف می کند و حاوی انواع مواد مغذی از جمله ویتامین A و D، منیزیم، فسفر و سلنیوم است. این مواد مغذی برای رشد و بهبود مغز کودکان ضروری هستند. برای بزرگسالان، به محافظت در برابر سکته مغزی و بیماری قلبی کمک می کند. در اینجا به برخی از فواید خوردن ماهی اشاره شده است زیرا تحقیقات نشان داده است که خوردن ماهی از بسیاری جهات برای بدن ما مفید است.

مفید برای قلب آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا مردم در قطب شمال سطح پایین تری از بیماری قلبی دارند؟ این ماهی است که مصرف می کنند. ماهی حاوی مقدار زیادی امگا ۳ است و چربی اشباع کمی دارد. امگا ۳ کلسترول خون را کاهش می دهد و از قلب در برابر بیماری ها محافظت می کند. برخی حتی پیشنهاد کرده اند که خوردن یک وعده اضافی ماهی خطر ابتلا به بیماری قلبی را به نصف کاهش می دهد.

مفاصل سالم تر – مشخص شده است که علائم آرتریت روماتوئید زمانی که او از خوردن ماهی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل رنج می برد، کاهش می یابد. خوردن بیشتر غذاهای دریایی می تواند به پیشگیری از این وضعیت کمک کند.

چشمان روشن تر – چشمان انسان با مصرف منظم ماهی های روغنی روشن و سالم می شود. برای کسانی که از اختلال بینایی به خصوص در سنین بالا رنج می برند، اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند به بهبود بینایی کمک کنند، به خصوص برای کسانی که دچار دژنراسیون ماکولا (AMD) وابسته به سن هستند. این وضعیتی است که باعث تاری دید می شود. ماهی همچنین حاوی ویتامین A است که دید در شب را تقویت می کند.

مواد مغذی ضروری – با خوردن ماهی، مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین می کنید و اینها هستند که ما را سالم نگه می دارند. برخی از آنها سلنیوم، ید، پتاسیم و روی هستند. ید برای سلامت تیروئید مهم است و سلنیوم آنزیم هایی تولید می کند که از ما در برابر سرطان محافظت می کند.

پوست درخشان – تا به حال به راز داشتن پوستی عالی فکر کرده اید؟ یک دوز منظم از پودر ماهی این کار را انجام می دهد. امگا ۳ نه تنها به محافظت از پوست در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش کمک می کند، بلکه می تواند به تسکین شرایط پوستی مانند اگزما نیز کمک کند. این یک منبع واقعی پروتئین است که برای کلاژن مورد نیاز برای پوست سالم، محکم و انعطاف پذیر ضروری است.

قدرت مغز را افزایش می دهد – مغز بیشتر از چربی ها و بیشتر امگا ۳ ساخته شده است. اکثر محققان ثابت کرده اند که کسانی که غذاهای دریایی می خورند کمتر در زندگی بعدی خود از مشکلات حافظه و زوال عقل رنج می برند. DHA، یک امگا ۳ موجود در غذاهای دریایی، با بهبود عملکرد حافظه در کودکان مرتبط است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر