عادت هایی که شما را پیرتر نشان می دهد


در این مقاله با عادات روزمره ای آشنا می شوید که باعث می شوند زودتر پیر شوید. اگر می خواهید با سن واقعی خود دیگران را شگفت زده کنید، به هر قیمتی شده این عادت های بد را کنار بگذارید!

۱. غذاهای ناسالم زیاد می خورید

غذاهایی که به شدت فرآوری شده و مملو از روغن و افزودنی های مصنوعی هستند، مشکلات زیادی برای بدن ایجاد می کنند. این نوع غذاها به دلیل التهاب بیشتر و افزایش خطر مشکلات سلامتی، سرعت پیری سلولی را افزایش می دهند. در طعم چرب همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده شکی نیست، اما متاسفانه این نوع غذاها باعث ایجاد مشکلات گوارشی در بدن می شوند و به طور کلی باکتری های روده را مختل کرده و خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهند.

مطمئناً می توانید هر از چند گاهی خود را با چنین غذاهایی پذیرایی کنید، اما اعتدال را رعایت کنید! سعی کنید بیشتر وعده های غذایی خود را سالم بسازید تا با کمک مواد مغذی دریافتی، بدن خود را سالم و جوان نگه دارید.

۲. از ضد آفتاب استفاده نمی کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید برای حفظ جوانی و سلامت پوست خود انجام دهید. چرا؟ زیرا نور بیش از حد خورشید علائم قابل مشاهده پیری را روی پوست صورت و بدن نشان می دهد و می تواند به سلول ها آسیب برساند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید ممکن است منجر به سرطان پوست شود. اگر قرار است برای مدت طولانی (صرف نظر از فصل سال) در معرض نور خورشید باشید، حتما از کرم ضد آفتاب برای محافظت در برابر نور خورشید و مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. نکته دیگر ما پوشیدن شلوارهای بلند و پیراهن های آستین بلند و استفاده از کلاه کلاه دار و عینک آفتابی است.

۳. آب کافی ننوشید

سومین عاملی که پیری را تسریع می کند، ننوشیدن آب کافی است. اگرچه ۶۰ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است، اما با افزایش سن، ترکیب آب در بدن از بین می رود. کم آبی مزمن، حتی اگر مقدار آن کم باشد، می تواند باعث شود که شما احساس کبودی، ضعف و تنبلی کنید، مثل اینکه ۱۰ سال از خود بزرگتر هستید. روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید و حتماً در طول روز مایعات زیادی بنوشید، به خصوص اگر در حال ورزش، ارتفاع یا در آب و هوای گرم هستید.

۴- استرس زیادی دارید

همه ما هر از گاهی با عوامل استرس زا مواجه می شویم، اما مواجهه با استرس مزمن در نهایت منجر به اختلالات روانی و تسریع روند پیری می شود. اگر می‌خواهید بهترین خودتان باشید، سعی کنید استرس زندگی روزانه‌تان را با ورزش، یادداشت روزانه، مدیتیشن و سایر عادات سالم کاهش دهید. برای غلبه بر چالش های زندگی، سعی کنید ذهنیت مثبت خود را تقویت کنید.

۵. شما به اندازه کافی نمی خوابید

بسیاری از افراد در خواب مشکل دارند. کمبود خواب با کیفیت با افزایش التهاب، افزایش خطر بیماری و تسریع پیری بیولوژیکی مرتبط است. مهم نیست که چقدر استرس دارید که “عادات خواب خوب را در خود تقویت کنید!” هنوز کم است. بزرگسالان بین ۱۸ تا ۶۰ سال برای حفظ سلامتی خود به حداقل ۷ ساعت خواب در شب نیاز دارند. سعی کنید در یک اتاق تاریک، ساکت و خنک بخوابید و از وسایل الکترونیکی، کافئین و الکل خودداری کنید. یک برنامه منظم قبل از خواب داشته باشید تا بدن و ذهن خود را برای استراحت آماده کنید.

۶. تمرینات شما بسیار چالش برانگیز است

ورزش بدون شک یک عادت سالم برای سالم ماندن است، اما ورزش شدید عواقب جدی دارد. ورزش یک سبک زندگی است نه میدان جنگ. برای اینکه بدن خود را برای تناسب اندام از بین ببرید، پاداشی دریافت نخواهید کرد. با افزایش سن، شدت و سختی ورزش هایی مانند شنا، دوچرخه سواری، قایقرانی و یوگا را کاهش دهید و ورزش هایی را انجام دهید که فشار زیادی به بدن شما وارد نمی کند.