سالم ترین غذای بعد از متخصص تغذیه


حتی منظم ترین فرد نیز هر از گاهی به غذا تکیه می کند. بین برنامه های شلوغ و خستگی کامل که بسیاری از ما هنگام پختن یک وعده غذایی دیگر احساس می کنیم ، غذا می تواند نجات دهنده باشد. اما همه گزینه های بارگیری برابر نیستند! اگرچه تغذیه سالم می تواند بخشی از رژیم متعادل باشد ، اما گزینه های نه چندان سالم نیز می توانند داشته باشند اثر مخالفبه

پژوهش به نظر می رسد آشپزی مکرر در وعده شام ​​در خانه با رژیم غذایی سالم تری نسبت به وعده های غذایی خارج از خانه همراه استبه بنابراین منطقی است که سفارش بیش از حد غذا در هفته می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد. برای خوردن؟ همه چیز در مورد چه خوردن

بنابراین ، اگر شما عاشق غذا هستید ، بدانید که هیچ امیدی را از دست نمی دهید (به شرطی که با دقت انتخاب کنید!) و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب را برای سلامت شکم خود انجام دهید).

چند ترفند ساده تأیید شده رژیم غذایی را بخوانید که می تواند با کمی تلاش از غذاهای سالم لذت ببرید.

6 نکته برای سفارش غذاهای سالم

شماره 1 درخواست سس یا پانسمان جانبی

این به شما امکان می دهد میزان ادویه را به کاسه خود اضافه کنید! به جای چاشنی ، سس یا سس ، مبادلات سالم تری مانند آب لیمو ، روغن زیتون و حتی آووکادو درخواست کنید.

شماره 2 سبزیجات را بارگذاری کنید

هنگامی که به خانه رسیدید ، سبزیجات اضافی با داروی ضد چربی بخواهید یا سبزیجات بیشتری را به بشقاب خود اضافه کنید.

شماره 3 معاوضه ساده ساده انجام دهید

سفارش غذای سالم می تواند به سادگی در نظر گرفتن مبادلات ساده باشد. چاشنی های سرخ شده را با گزینه های سالم تری مانند سالاد کنار ، سیب زمینی بخارپز و سبزیجات خام یا پخته جایگزین کنید. از گوشت بخواهید به جای سرخ شدن ، کباب شود یا پخته شود. درخواست معاوضه گیاهی ، بدون لبنیات یا بدون گلوتن کنید. و سعی کنید روغن های فراوری شده مانند کلزا یا روغن گیاهی را برای جایگزین های سالم تری مانند آووکادو یا روغن زیتون تغییر دهید.

شماره 4 درمانهای رایگان را رها کنید

از هرگونه افزودنی رایگان (و پر از شکر) مانند دسر یا نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. بله ، حتی اگر در خانه باشم!

شماره 5 هیئت مدیره خود را تقسیم کنید

اشتراک گذاری به معنی مراقبت است و می تواند به شما در رسیدن به اهداف تناسب اندام شما کمک کند. بخش بزرگی را با کسی به اشتراک بگذارید یا نیمی از ظرف خود را برای وعده غذایی روز بعد ذخیره کنید

شماره 6 می دانید که در میز شما چیست!

اغلب ، منو شامل تمام اطلاعات تغذیه ای ، از جمله مواد تشکیل دهنده است. و اگر نمی دانید ، بپرسید! هیچ سوالی سوال بدی نیست. این امر باعث می شود مواد پنهان راهی در بشقاب پیدا نکنند و به شما این امکان را می دهد که سالم ترین (و عاقل ترین انتخاب) را برای سفارش انتخاب کنید.

غذاهای سالم برای هر ولع مصرف کنید

اگر یک مهمانی شام نام شما را صدا می زند ، می توانید اشتهای خود را کاملاً رها کنید. برای اینکه ظرف خود را در حمایت از اهداف سلامتی و تناسب اندام خود نگه دارید ، در اینجا چند غذای سالم را انتخاب کنید که سبک تر ، بهتر برای شما و کاملاً خوشمزه هستند.

سفارش غذاهای سالم ایتالیایی به طرز شگفت انگیزی آسان تر از آن است که فکر می کنید!

غذاهای ایتالیایی

عید پاک

به جای یک غذای سنگین ، مانند آلفردو فتوچین ، غذای مغذی تری مانند Chicken Cacciatore را انتخاب کنید. کیکاتور مرغ پر از مربا با پروتئین و سبزیجات با کیفیت بالا است. و چون معمولاً به جای سرخ شده در روغن زیتون پخته می شود ، میزان کالری و چربی آن نیز نسبتاً کم است.

سالاد

سالاد با روغن زیتون و سرکه کلاسیک می تواند کاملاً رضایت بخش باشد و سرشار از مواد مغذی است. برای افزایش پروتئین ، قسمتی از مرغ کبابی یا ماهی قزل آلا سفارش دهید! آیا چیز جالب تری می خواهید؟ سالاد کاپرس را امتحان کنید!

کالاماری

ماهی مرکب کبابی ممکن است یک گزینه با محتوای پروتئین کم کالری باشد. مطمئن شوید که سرخ نشده است!

تبادل سالم برای هوس پیتزا

پوسته

پیتزای پوسته نازک با مواد گیاهی می تواند راهی برای رفع حتی بدترین هوس پیتزا بدون افراط در مصرف چربی های اشباع و کربوهیدرات ها باشد. همچنین می توانید ببینید آیا سوآپ های سالم مانند پوسته گل کلم یا پنیر بدون لبنیات ارائه می دهد یا خیر!

افزودن پروتئین سالم را انتخاب کنید

برای صرفه جویی در کالری ، پپرونی و سوسیس را کنار بگذارید. اگر می خواهید پروتئین اضافه کنید ، مرغ خرد شده بخواهید.

سخت روی سبزیجات برو

روی سبزیجات اضافی مانند بروکلی ، کنگر فرنگی یا اسفناج را روی پیتزا بگذارید.

اندازه قسمت

از یک تکه لذت ببرید ، نه یک پای کامل پیتزا!

غذاهای چینی

آیا اشتیاق زیادی به چینی دارید ، اما آیا می خواهید به اهداف خود پایبند باشید؟ هنگام سفارش از منو ، سعی کنید از تمام مواد فرآوری شده مانند سدیم و MSG که معمولاً در غذاهای چینی یافت می شود اجتناب کنید. در صورت شک ، به جای سبزیجات سرخ شده ، بخارپز کنید و بارگیری کنید!

در اینجا سالم ترین غذاهای چینی برای سفارش آورده شده است.

گزینه های گیاهی

توفو بخارپز با سبزیجات روی برنج قهوه ای می تواند یک غذای کامل و خوشمزه باشد. در صورت شک ، سبزیجات بخارپز و برنج (بخارپز شده) سفارش دهید هر چیزی، در واقع) ، و سس و نمک را نگه دارید.

گزینه های سس سالم تر

آیا سس های کلاسیک چینی را دوست دارید؟ آن را در کنار خود بخواهید و فقط آن چیزی را که واقعاً برای حفظ مصرف کم سدیم به آن نیاز دارید ، اضافه کنید. صحبت از سدیم کم ، سس سویا کم سدیم بخواهید یا ببینید آیا گزینه های سالم تری مانند اسیدهای آمینه نارگیل یا آمینو اسیدهای مایع دارند یا خیر.

گزینه های کم کربوهیدرات

سوپ وانتون یک سوپ مبتنی بر آبگوشت با محتوای کم کالری است. بسته بندی سالاد مرغ یک گزینه کم کربوهیدرات است که باعث افزایش سبزیجات و پروتئین برای شما می شود. برای حفظ سلامت آن ، سس را با یک مشت آووکادو عوض کرده و سبزیجات اضافی اضافه کنید!

غذاهای هندی

در حالی که هر منو اقلام مختلفی را ارائه می دهد ، این غذاهای سالم را می توان در اکثر غذاهای هندی پیدا کرد!

تندوری

Tandoori اغلب هنگام لذت بردن از غذاهای هندی یک انتخاب خوشمزه و سالم است. این غذا که با ماست و ادویه جات ترشی جات تهیه می شود ، بدون غنی بودن از مواد چرب ، رضایت بخش است.

از جانب

دال مملو از سبزیجات و اغلب عدس است که آن را به گزینه گیاهی غنی از آنتی اکسیدان و کامل تبدیل می کند.

کباب

کباب ها اغلب کالری کمتری دارند و حاوی سبزیجات مفید برای قلب هستند. علاوه بر این ، بخش پروتئین کنترل می شود تا شما بیش از حد غذا نخورید.

غذاهای مکزیکی

بله ، شما خوشحال خواهید شد که بدانید ما یک راهنمای سفارش سالم برای گوآک و لبه های تند را درج کرده ایم!

گوآکاموله

گوآکامول یک گزینه مغذی ، پر از چربی های سالم و اغلب پر از ادویه جات و سبزیجات است. اما ، به یاد داشته باشید که چه چیزی را در آن غوطه ور می کنید! انتخاب سبزیجات ترد به جای چیپس سرخ شده به برنامه شما مواد مغذی زیادی می دهد و به شما کمک می کند کالری های خالی را حذف کنید.

سالاد

سالاد مکزیکی اگر به درستی سفارش داده شود می تواند غذای رضایت بخشی باشد. اگر پوست سرخ شده را حذف می کنید ، انواع زیادی وجود دارد و آن را با مواد پرچرب مانند خامه پر نکنید ، لذت بردن از سالاد می تواند یک انتخاب عالی باشد.

فجیتاس

فجیتاها یک غذای دلپذیر است که معمولاً سرخ نمی شود و با پروتئین و سبزیجات متعادل است. سبزیجات اضافی بخواهید و مواد پرکالری را کنار بگذارید و با خوردن این غذای خوشمزه احساس خوبی خواهید داشت.

مارگاریتا سالم تر

آیا مروارید می خواهید؟ اگرچه ما توصیه نمی کنیم که این غذا را به هر نوع غذا خوری اضافه کنید ، اما نوشیدنی گاه به گاه قطعاً می تواند در یک سبک زندگی سالم قرار گیرد! مارگاریتای آماده شده (و پر از شکر) را برای یک مارگاریتای سنگی کنار بگذارید. شربت آب لیمو ساده را عوض کرده و مقداری ژالاپنو یا کاین تند به آن اضافه کنید تا طعم بیشتری بدون کالری داشته باشد!

مربوط: آیا می توانید در صورت کاهش وزن مشروبات الکلی بنوشید؟

گزینه های Takeout & Takeout را انتخاب کنید

آیا هنگام مسافرت در پمپ بنزین یا کافه توقف می کنید؟ اگرچه ممکن است یافتن وعده های غذایی کامل برای شما مشکل باشد ، اما برخی از میان وعده های سالم وجود دارد که می تواند به شما در تغذیه و سیر نگه داشتن بدن تا رسیدن وعده بعدی کمک کند.

  • میوه های تازه
  • ماست کم قند (ماست بدون شیر یا یونانی)
  • کیک با پنیر و برنج
  • بیسکویت غلات کامل یا آجیل و کره آجیل
  • گرانول ، پروتئین یا میله های انرژی با محتوای کم قند (ساخته شده از مواد سالم مانند آجیل ، دانه ها و میوه ها)
  • تخم مرغ آب پز سخت
  • هموس یا گواکامول با چوب سبزیجات برای غوطه ور کردن
  • آجیل بدون نمک و میوه های خشک بدون افزودن شکر

شما از آنچه می توانید با کمی تلاش شلاق بزنید شگفت زده خواهید شد! بنابراین وقتی بیرون هستید ، عصبانی و آماده لمس نزدیکترین واحد ، استراحت کنید و نفس بکشید! قبل از تصمیم فوری برای فست فود ، ما مایل هستیم شرط ببندیم که استارباکس با گزینه های سالم زیادی در همان نزدیکی پنهان شده است.

و فراموش نکنید: همیشه برچسب تغذیه را بررسی کنید! تا جایی که می توانید از مواد فرآوری شده و مصنوعی و غذاهای حاوی سدیم و قندهای اضافی خودداری کنید. در عوض ، گزینه های تهیه شده از غذاهای کامل و حداقل مواد تشکیل دهنده را انتخاب کنید!

مرتبط: سالم ترین چیزهایی که می توانید در استارباکس سفارش دهید

غذاخوری می تواند بخشی از یک شیوه زندگی سالم باشد

اگر سعی می کنید یک شیوه زندگی سالم داشته باشید ، بدانید که لازم نیست برنامه ای برای پختن همه وعده ها از ابتدا داشته باشید. تا زمانی که گزینه های غذایی سالم را انتخاب کنید که میزان چربی اشباع ، قند و مواد نه چندان سالم کمتری دارد ، می توانید چند روز در هفته از آشپزخانه صرف نظر کرده و از وعده غذایی مناسب برای خود لذت ببرید. خوش اشتها!

دیدگاهتان را بنویسید