روغن ماهی درمانی و تعویض مفصل

متخصصان طبیعی مدت‌ها بر این باور بودند که رژیم‌های غذایی سرشار از اسیدهای چرب ضروری به بیماران مبتلا به بیماری‌های استخوان و مفاصل کمک می‌کند. به نظر می رسد این بیماری ها باعث ایجاد سطوح بالایی از التهاب در بدن شده و باعث درد و تحلیل استخوان می شوند. افزودن ماهی، روغن ماهی و سایر منابع اسیدهای چرب امگا ۳ به رژیم غذایی شما می تواند با کاهش اثر طولانی مدت التهاب طولانی مدت بر استخوان ها و مفاصل، از روند افزایشی جایگزینی مفاصل جلوگیری کند.

داروهای معمولی که برای درمان درد و التهاب مفاصل استفاده می شوند در دسته ای از داروها به نام داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) قرار می گیرند. این داروها شامل داروهایی مانند آسپرین، رلافن، ایبوپروفن و ناپروکس است. آنها با مسدود کردن آنزیم‌هایی در بدن که پروستاگلاندین‌ها را تولید می‌کنند، عمل می‌کنند و در نتیجه درد و تورم را کاهش می‌دهند. اسیدهای چرب ضروری موجود در ماهی های آب سرد حاوی EPA و DHA هستند که دفاع طبیعی ضد التهابی بدن را نیز تحریک می کنند. با این حال، اکثر افرادی که از یک رژیم غذایی معمولی آمریکایی یا اروپایی پیروی می کنند، به اندازه کافی از این EFA ها در رژیم غذایی خود برای کمک به جلوگیری از مشکلات مفصلی استفاده نمی کنند.

بدن نمی تواند سنگ های قیمتی بسازد. ما باید این مواد مغذی را در غذاهایی که می خوریم بگنجانیم. اسیدهای چرب امگا ۳ علاوه بر کمک به حرکت مفاصل، جذب مواد معدنی و کاهش درد، به محافظت از قلب و مغز در برابر لیست کاملی از مشکلات کمک می کند. اسیدهای چرب امگا ۶، یکی دیگر از مواد مغذی مهم، در رژیم غذایی فعلی ما بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است. این تعادل ظریف بین این دو نوع اسیدهای چرب ضروری است که در واقع محافظتی را که ما به شدت به آن نیاز داریم را فراهم می کند.

تعدادی از مطالعات اخیر توسط انجمن طب مکمل کاهش قابل توجهی را در بروز مشکلات مفصلی نشان داد که ۲ تا ۳ گرم EPA و DHA به رژیم غذایی افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید اولیه اضافه شد. شدت درد مفاصل، سفتی و حساسیت عمومی نیاز به NSAID های معمولی را بیش از ۵۰ درصد کاهش داد. به این بیماران مکمل خالص داده شد و رژیم غذایی آنها تغییر نکرد. بسیاری از شرکت کنندگان توانستند پس از حدود ۳ هفته درمان با روغن ماهی، مصرف داروهای تجویز شده خود را متوقف کنند. اگرچه این تجربیات جامع نیستند، اما امیدوارکننده هستند.

وقتی رژیم غذایی مورد سوال پرسیده شد، مشخص شد که مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا ۶ عامل مهمی در پیشگیری زودهنگام از بیماری مفصلی است. قرار است فرآوری بیش از حد مواد غذایی تعادل روغن را به نحوی منفی بر هم بزند. در واقع، اعتقاد بر این است که این تعادل حداقل ۱۰ برابر نامتناسب است. به دلیل انتخاب های غذایی، برخی معتقدند عدم تعادل بین ۲۰ به ۱ است. بازگرداندن این تعادل به رژیم غذایی ما می تواند تفاوت بزرگی در مدیریت تعداد فزاینده جراحی های تعویض استخوان و مفصلی که امروزه انجام می شود ایجاد کند.

افزودن ماهی آزاد، ماهی تن، گردو، روغن زیتون و آجیل اسپند به یک رژیم غذایی معمولی می تواند به جبران عدم تعادل اسیدهای چرب امگا ۶ به اسیدهای چرب امگا ۳ کمک کند. با این حال، بسیاری از ماهی‌های شکارچی بزرگ که سرشار از EFA هستند، به دلیل آب‌های ماهیگیری آلوده، دارای سموم فلزات سنگین نیز هستند. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این مشکل استفاده از مکمل های روغن ماهی با کیفیت بالا و تصفیه شده است. اگرچه مکمل ها می توانند خوب باشند، اما باید از سطوح واقعی EPA و DHA در این مکمل ها آگاه باشید. بسیاری از درجه های پایین تر، خلوص یا سطح مواد مغذی را تضمین نمی کنند.

درمان جایگزینی برای مفاصل امروزه به یک صنعت غول پیکر در جهان تبدیل شده است. اغلب به عنوان اولین و نه آخرین راه حل دیده می شود. فعال بودن در سلامتی خود با رژیم غذایی و مکمل ها ممکن است نیاز به جراحی را برطرف نکند، اما ممکن است به ما کمک کند تا برای مدت طولانی از آن اجتناب کنیم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر