روشی طبیعی برای تسکین درد مفاصل

همانطور که همه ما می دانیم، این روزها بسیاری از سالمندان ما به شدت تحت تاثیر درد مفاصل و عضلانی هستند. همچنین این واقعیت شگفت انگیز است که تعدادی از جوانان نیز از درد مزمن مفاصل رنج می برند که کیفیت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگرچه امروزه طیف گسترده ای از کمک های پزشکی در دسترس است، بهترین راه حل تسکین درد، امتحان یک روش طبیعی برای تسکین درد مفاصل است، مانند برخی از روش هایی که در زیر به آنها اشاره خواهم کرد:

ورزش کردن

بهترین درمان مرسوم برای درد مفاصل، مانند استئوآرتریت، معمولاً شامل تمرینات تجویز شده برای حفظ انعطاف پذیری مفاصل، تشویق تغذیه غضروف و تقویت بافت های اطراف است. محافظت از مفاصل، اغلب بر اساس پیشنهادات فیزیوتراپیست یا کاردرمانگر، برای محدود کردن آسیب بیشتر. در صورت لزوم، اقدامات دارویی و غیر دارویی برای تسکین ناراحتی و کاهش سفتی انجام می شود.

این حرکت مفصل است که اکسیژن و مواد مغذی را به غضروف فشار می دهد و مواد زائد را حذف می کند و به حفظ سلامت غضروف کمک می کند. هنگامی که درد و سفتی شروع می شود، حرکت مفصل آسیب دیده آخرین چیزی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می کند.

تمرینات دامنه حرکتی

تمرینات دامنه حرکتی برای قرار دادن مفصل در دامنه کامل حرکت طبیعی خود بدون استرس بی مورد استفاده می شود. آنها برای هر طرح درمانی برای سفتی مفاصل مانند استئوآرتریت ضروری هستند. پزشک یا فیزیوتراپ شما می تواند تمرینات مناسب را به شما نشان دهد.

رفلکسولوژی

برای کمک به تسکین درد مفاصل، رفلکسولوژی ممکن است مفید باشد. هنر باستانی شفا در رفلکسولوژی هزاران سال است که برای انسان شناخته شده است. این اولین بار توسط مردمان اولیه هند، چین و مصر انجام شد.

رفلکسولوژی اعمال فشار با استفاده از شست و انگشتان به نقاط بازتابی پا و دست برای تحریک تغییرات فیزیولوژیکی در بدن است. ماساژ نیست! اگر قسمتی از بدن به درستی کار نکند، اسید اوریک، کلسیم و رسوبات معدنی ممکن است در واکنش‌ها تجمع کنند و جریان انرژی و گردش خون را مختل کنند. یک رفلکسولوژیست ماهر و حرفه ای می تواند به شکستن و پراکندگی این رسوبات کمک کند و به بازگرداندن سلامت بهتر بدن کمک کند.

مدیریت وزن

کاهش وزن اضافی و خوردن یک رژیم غذایی متعادل اغلب می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

رژیم غذایی

انتخاب غذا می تواند کمک بزرگی باشد. به عنوان مثال: لبنیات و محصولات مرکبات همراه با دسته گوشتی مانند گوشت، گوشت خوک، بره، الکل و روغن های گیاهی در صورت اجتناب از مصرف این نوع غذاهای التهابی به پیشگیری از درد مفاصل ناشی از چنین غذاهای التهابی کمک می کند.

اب

آب برای مفاصل بسیار مهم است. از آنجایی که مایع سینوویال حاوی آب است، اگر دچار کم آبی شوید، مایع سینوویال کمتری برای محافظت از مفاصل در دسترس است. مایع سینوویال مایعی در بدن است که اصطکاک بین غضروف مفصلی را در مفاصل کاهش می‌دهد تا آنها را در حین حرکت روان کند.

عدم هیدراته ماندن به مفاصل شما آسیب می رساند. به یاد داشته باشید که وقتی احساس تشنگی می کنید، بدن شما از قبل کم آب شده است. هنگامی که استقامت در هنگام کم آبی کاهش می یابد، قدرت می تواند کاهش یابد و این اثر می تواند تا روز(های) بعد ادامه یابد. به جای تکیه بر سیگنال تشنگی، بدون توجه به تشنگی یا عدم تشنگی در فواصل منظم آب بنوشید تا به حفظ سلامت کلی خود از جمله سلامت مفاصل کمک کنید!

آب درمانی (به عنوان مثال، تصفیه آب گرم/سرد، کمپرس گرم/سرد).

اقدامات اضافی برای کمک به تسکین درد و سفتی مفاصل شامل درمان های گرما و سرما است. درمان های ساده با آب سرد یا گرم راه های آسانی برای تسکین درد مفاصل هستند. برای تسکین سفتی، درد مبهم و سوزش، کمپرس گرم (نه داغ) که مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده اعمال شود بهترین گزینه است. برای دردهای شدیدتر و شدیدتر، از کمپرس سرد یا کیسه یخ که در یک کیسه پلاستیکی پیچیده شده و روی حوله به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داده شده است، استفاده کنید، تکرار هر چهار ساعت در صورت نیاز یک برنامه درمانی استاندارد موفق است. هرگز از درمان سرماخوردگی برای بیش از ۲۰ دقیقه در یک زمان استفاده نکنید، در غیر این صورت ممکن است به پوست خود آسیب بزنید. حمام‌های داغ، حمام‌های گرم یا پدهای گرم‌کننده نیز ممکن است با بهبود انعطاف‌پذیری، به‌ویژه قبل از ورزش یا سایر فعالیت‌های بدنی کمک کنند.

مکمل های طبیعی

مطالعات زیادی وجود دارد که مزایای بالقوه مکمل های غذایی را برای درمان پوکی استخوان نشان می دهد. گزینه های درمانی احتمالی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

گلوکزامین سولفات. گلوکزامین سولفات یکی از مواد طبیعی است که نشان داده شده است برای تسکین درد آرتروز مفید است.

کندرویتین؛ کندرویتین یکی از رایج ترین درمان هایی است که می توانید در خانه از آن استفاده کنید. بسیاری از دانشمندان این محصول طبیعی را مطالعه کرده‌اند و دریافته‌اند که نحوه محافظت از استخوان‌های شما در برابر ضربه را بهبود می‌بخشد. بسیاری از مردم زمانی که غضروف بدنشان به دلیل افزایش سن فرسوده می شود، شروع به مشکلات آرتریت می کنند. مصرف منظم مکمل کندرویتین می تواند به حرکت مایع بیشتر به غضروف کمک کند و به آن کمک می کند تا در برابر شوک ناشی از اثرات جزئی روزانه مقاومت کند. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد کندرویتین را در بسیاری از مقالات دیگر در سایت ما بیابید. همچنین اگر داروخانه محلی شما آنها را با لوازم معمولی خود حمل نمی کند، ممکن است مکان هایی برای خرید آنها پیدا کنید.

MSM، متیل سولفونیل متان. MSM گوگرد، یک بلوک ساختمانی حیاتی برای مفاصل، غضروف، پوست، مو و ناخن ها و گروه های متیل را فراهم می کند که از بسیاری از فرآیندهای بیوشیمیایی بدن از جمله تولید انرژی پشتیبانی می کند. MSM یک ماده مغذی طبیعی است که به مقدار کم در بسیاری از غذاها یافت می شود. به عنوان یک مکمل غذایی، MSM تولید می شود. هنگامی که به درستی ساخته شوند، مشابه آنهایی هستند که در طبیعت یافت می شوند. MSM را می توان به تنهایی یا در ترکیب با سایر مکمل های سلامت مفاصل مانند گلوکزامین و کندرویتین مصرف کرد. تحقیقات بالینی منتشر شده و بررسی شده در ایالات متحده نشان می دهد که MSM در افزایش راحتی مفاصل و حمایت از دامنه طبیعی حرکت ایمن و موثر است.

ویتامین B9 (اسید فولیک) و B12 (کوبالامین). هر دو در دوزهای زیاد به طور قابل توجهی درد آرتروز را کاهش می دهند و احتمالاً التهاب سیستمیک را کاهش می دهند. ویتامین های B همچنین سیستم عصبی را متعادل کرده و درد را کاهش می دهد.

ویتامین دی. کمبود ویتامین D در بیماران مبتلا به پوکی استخوان گزارش شده است و مصرف مکمل ویتامین D3 برای تسکین درد توصیه می شود.

ویتامین سی. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به بهبودی کمک می کند، کلسیم استخوان های قوی تر می سازد و ویتامین های B سیستم عصبی را متعادل می کند و درد را کاهش می دهد.

کلسیم. کلسیم استخوان های قوی تری می سازد.

درمان های پیچیده ویتامین و مواد معدنی. برخی از افراد مبتلا به درد مفاصل ممکن است با دریافت رژیم غذایی روزانه زیر تسکین پیدا کنند: ۵۰۰۰ میلی گرم ویتامین C، ۸۰۰ تا ۱۴۰۰ میلی گرم کلسیم و مکمل B کمپلکس حاوی شش ویتامین B مهم (تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، B12 و B12). اسید پانتوتنیک). ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به بهبودی کمک می کند، کلسیم استخوان های قوی تر می سازد و ویتامین های B سیستم عصبی را متعادل می کند و درد را کاهش می دهد.

آنتی اکسیدان ها، از جمله ویتامین C و ویتامین E. آنتی اکسیدان ها، از جمله ویتامین های C و E در غذاها و مکمل ها، در مطالعات نشان داده اند که درد ناشی از آرتروز را تسکین می دهند. #پیکنوژنول. مطالعه جدیدی که در نسخه آوریل ۲۰۰۸ (جلد ۲۲، شماره ۴) مجله تحقیقات گیاه درمانی منتشر می شود، پیکنوژنول (pic-noj-en-all)، یک عصاره گیاهی آنتی اکسیدانی از پوست درخت کاج دریایی فرانسوی را نشان می دهد. نشان داده شده است که تمام علائم پوکی استخوان را تا ۵۶ درصد کاهش می دهد. این مطالعه اثربخشی ویژه ای از Pycnogenol را برای کاهش درد مفاصل تا ۵۵ درصد نشان داد. علاوه بر این، بیماران به طور قابل توجهی به داروهای مسکن کمتری نیاز داشتند (-۵۸%)، که منجر به بهبود قابل توجهی در عوارض گوارشی ناشی از داروهای مسکن تا ۶۳٪ شد. علاوه بر یافته‌های استئوآرتریت، ۷۶ درصد از بیماران در گروه پیکنوژنول و ۷۹ درصد در گروه دارونما، ادم مچ پا و پا را در هنگام مطالعه نشان دادند. پس از سه ماه، ادم در ۷۹ درصد از بیماران پیکنوژنول و تنها ۱ درصد در بیماران تحت درمان با دارونما کاهش یافت. یک مطالعه بزرگتر و دقیق تر در مورد استئوآرتریت انجام شده در دانشگاه آریزونا توسان (منتشر شده در تحقیقات تغذیه) قبل از این مطالعه نشان داد که Pycnogenol در بهبود درد و عملکرد مفاصل موثر است. پس از سه ماه در گروه پیکنوژنول، به ترتیب ۴۳ درصد کاهش درد، ۳۵ درصد سفتی و ۵۲ درصد در زیرمقیاس‌های عملکرد فیزیکی کاهش یافت. گروه دارونما در طول کل مطالعه هیچ نتیجه قابل توجهی نشان نداد. بر اساس مطالعات، پیشنهاد می شود که مزایای پیکنوژنول برای مفاصل آرتروز بیشتر به دلیل اثر ضد التهابی پیکنوژنول است. مطالعات پیشرفته تری در مورد Pycnogenol و استئوآرتریت وجود دارد که انتظار می رود در سال آینده منتشر شود و امکان توسعه فرمول های طبیعی ابتکاری برای سلامت مفاصل را فراهم کند.

سلنیوم؛ کمبود با خطر و شدت بیشتر پوکی استخوان مرتبط است.

بوسولیا Boswellia یک مکمل گیاهی در طب آیورودا است که با نام‌های کندر، سالای گوگال و بوسولین نیز شناخته می‌شود. برچسب گیاه شناسی مناسب Boswellia Boswellia serrata است. از رزین پوست درخت Boswellia به دست می آید. در حالی که در سایر نقاط آسیای جنوب شرقی رشد می کند، در شبه قاره هند به وفور یافت می شود. وضعیتی که در آن Boswellia بیشتر از یک اثر مفید حمایت می کند، آرتروز است. متقاعد کننده ترین مطالعه در سال ۲۰۰۳ منتشر شد (Phytomedicine. 2003 Jan;10(1):3-7) زمانی که یک مطالعه تحقیقاتی بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو را مورد بررسی قرار داد. نیمی از بیماران مکمل روزانه ۳۳۳ میلی گرم بوسولیا دریافت کردند. نیمی دیگر دارونما دریافت کردند. پس از مداخله اول، شست‌وشوها انجام شد و سپس گروه‌ها برای دریافت مداخله مخالف به مدت هشت هفته متقاطع شدند. همه بیماران تحت درمان با بوسولیا، کاهش درد زانو، افزایش خم شدن زانو و افزایش فاصله راه رفتن را گزارش کردند. فراوانی تورم در مفصل زانو کاهش یافت. رادیولوژیک تغییری نداشت. تفاوت های مشاهده شده بین درمان دارویی و درمان با دارونما از نظر آماری معنی دار و از نظر بالینی مرتبط است. نتیجه گیری این مطالعه این بود: “عصاره Boswellia serrata در بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو با پتانسیل استفاده درمانی در سایر استئوآرتریت ها توصیه می شود.” مطالعات دیگر خواص ضد التهابی و ضد درد را نشان داده اند. بیماری هایی که مورد مطالعه قرار گرفته اند و نتایج خوبی در آنها گزارش شده است عبارتند از آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت، بیماری التهابی روده و بورسیت.

عصاره زنجبیل (ریزوم). در برخی از مطالعات نشان داده شده است که زنجبیل به طور متوسط ​​علائم آرتروز زانو را بهبود می بخشد.

کلاژن هیدرولیز شده (هیدرولیز). همانطور که در یک مطالعه آلمانی توسط Beuker F. و همکاران ثابت شده است، هیدروکلاژ (یک محصول ژلاتین) نیز ممکن است در تسکین علائم آرتروز مفید باشد. و سیلیگمولر و همکاران. در مطالعه ۶ ماهه کنترل شده با دارونما روی ۱۰۰ بیمار مسن، گروه Verum بهبود قابل توجهی در تحرک مفاصل نشان داد.

اسیدهای چرب امگا ۳. اسیدهای چرب امگا ۳ یک مکمل ویتامینی است که از روغن های مهم مشتق شده از ماهی تشکیل شده است که نشان داده شده است برای سلامت استخوان ها مفید است. به گفته تیم محققان ایالت پن که اولین آزمایش را انجام دادند، در واقع، مطالعات اخیر نشان داده است که اسیدهای چرب غیراشباع امگا ۳ مبتنی بر گیاه (PUFA) موجود در غذاهایی مانند دانه کتان و گردو ممکن است اثر محافظتی بر سلامت استخوان داشته باشند. مطالعه رژیم غذایی کنترل شده این اسیدهای چرب.

داروهای گیاهی روغنی. این داروی گیاهی شامل موادی مانند بوسولیا، آشواگاندا، زنجبیل، منتول و اکالیپتوس است. همه اینها یک راه طبیعی برای تعدیل سیستم ایمنی بدن است. به طور کلی، روغن هنگام مالش ناحیه درد، با بهبود گردش خون و احساس گرما و تسکین درد، نتیجه خوبی را به همراه دارد. جایی که داروها و آب میوه ها باید با رژیم غذایی پیشنهادی ادامه یابد. این به تدریج منجر به حرکات آرام مفاصل و عضلات می شود. روش‌های طبیعی اضافی برای تسکین درد مفاصل شامل داروهای آیورودا، کپسول‌ها، شربت، روغن مفصل دارویی و غیره است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر