دکتر انوشه متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب برای افراد شاغل


بسیاری از افرادی که کار می کنند در طول ساعات کاری به رژیم غذایی توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار حذف می شود. پس از اتمام کار در دفتر و هنگامی که فرد به خانه باز می گردد ، ناهار را در حوالی عصر صرف می کند. خوردن میان وعده عصر می تواند باعث شود فرد در شب یا شب بیش از حد غذا بخورد. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای مصرفی باعث چاقی و عوارض دیگر می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید متناسب با کار خود رژیم غذایی مناسب داشته باشند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. البته افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند ، چون کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش دهند. همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به وفور در ادارات و شرکت ها مصرف می شود خودداری کنید. از میوه ها و سبزیجات بیشتر خودداری و مصرف کنید. در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل شرایط بیش از حد و سبک زندگی بی تحرک جلوگیری می کند. مصرف آب و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید بسته به آنچه انجام می دهند کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری متعادل و متعلق به همه گروه های غذایی باشد تا بتوانند انرژی کافی ، همه مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی برای ایمن سازی بدن. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نمی توانند ترتیب معمول سه جدول را حفظ کنند ، باید جداول را به زمانهای C ، B و A تقسیم کرده و بر این اساس نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و به آرامی غذا بخورند تا از سوء هاضمه جلوگیری شود و از پرخوری خودداری کنند و حداقل 30 دقیقه غذا بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید