دلالان از جذب جوانان از جمعیت و تعویض خودروی فرسوده سود می برند


در ارائه اخیر وفاداری و کرامت در بورس کالا تنها در ۴ ساعت اجاره ۲۲۶ میلیارد تومانی بلوکه شد.

دلالان از جذب جوانان از جمعیت و تعویض خودروی فرسوده سود می برند

بر اساس این گزارش، هجوم دلالان خودرو فروکش نکرده و همچنان به دنبال فرصت های سودآوری جدید در بازار خودرو هستند. این جریان با دو راهکار در برابر فروش خودرو در بورس کالا جلوگیری می کند. بازار انتفاعی خودروهای کنونی می خواهد با حمایت رسانه ای از طرح های قرعه کشی به بهانه «حمایت از جوانان جمعیت» و «تعویض خودروهای فرسوده» و همچنین مخالفت با عرضه انبوه، منافع آنها را حفظ کند. خودرو در بورس کالا.

این جریان بدون ترفند برای سود یک شبه. کارت ملی و کارت ماشین را به کسانی که شرایط دارند اجاره می دهند یا به صورت مشارکتی خرید خودرو را تامین می کنند تا پول بادآورده از بین نرود.

بازار قرعه کشی همچنان برای معامله گران جذاب است و برعکس، عرضه خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی به تعداد محدود در بورس کالا دست آنها را از سود ۲۲۶ میلیاردی کوتاه کرد. این آمار و ارقام نشان می دهد که چرا برخی همچنان مخالف عرضه خودروهای پرمخاطب در بورس کالا هستند و دلالان مافیایی خودرو بارها مانع از اجرای کامل عرضه خودروهای پرمخاطب در بورس کالا شده اند.

قرعه کشی تعویض ماشین دست دوم بهانه ای برای برنده شدن است

الزام خودروسازان به تامین بخشی از تولیدات خود در قالب قرعه کشی برای جایگزینی خودروهای فرسوده بهانه ای برای سودجویان و دلالان شده است. به احتمال زیاد طراحان این ایده به دنبال این بوده اند که به مالکان خودروهای دست دوم انگیزه بدهند تا خودروهای خود را مبادله کنند. اما در عمل بعید به نظر می رسد که شهروندی نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان پس انداز داشته باشد اما موفق به تعویض خودروی فرسوده خود نشود. این طرح در حوزه اجرا، بازار خرید و فروش خودروهای فرسوده را برای دلالان ایجاد کرد تا شانس خود را امتحان کنند و ثانیاً بسیاری از صاحبان ثروتمند خودروهای دست دوم که خودروهایشان در پارکینگ خانه یا ویلاهایشان نشسته بود. سال ها حالا شانس کسب سود چند صد میلیونی را داشتند! اما همه اینها یک چیز مشترک دارند: هیچ یک از آنها مشتری واقعی نیستند و فقط بازار دلال ها را داغ می کنند.

طرح “حمایت از جوانان جمعیت” نیز یک روش پرشور است.

اگر دولت بخواهد فرزندآوری را تشویق کند، می‌تواند تسهیلات تشویقی مستقیم اعطا کند و نیازی نیست خودروسازان برای مادران دارای دو فرزند یا بیشتر مشوق‌های تشویقی ارائه کنند. وظیفه خودروسازان ساخت خودرویی با کیفیت بالا و وظیفه ده ها شرکت دیگر اجرای سیاست های جمعیتی است. اکنون با این الزام وزارت حریم خصوصی، مادران با شرایط این طرح تبدیل به منبع رانت شده اند و حتی کارت ملی آنها خرید و فروش می شود تا دلالان بتوانند در عرض چند ساعت سود چند صد میلیونی داشته باشند و سهم کمی به دارنده کارت می رسد. شهروند می رسد. در طرح حمایت از جمعیت جوان، مشخص است که بسیاری از مادران مشمول این طرح، مصرف کننده واقعی خودرو نیستند، به دنبال سود هستند و یا می خواهند امتیاز این طرح را بفروشند.

از کارت ملی لیزینگ گرفته تا خرید مشارکتی

بر اساس تحقیقات میدانی، با اجرای این طرح ها، شاهد پدیده خرید و فروش کارت ملی برای مادرانی هستیم که شرایط طرح جمعیت جوانان را برآورده می کنند. به همین ترتیب حتی کارت خودرو و شماره VIN خودروهای دست دوم خرید و فروش می شود. در جریان این تحقیق مشخص شد برخی از افرادی که به دلیل نداشتن نقدینگی لازم حدود ۸۰۰ میلیون دچار شرایطی هستند، مشترکاً این مبلغ را عرضه می کنند و سود حاصل از این فرصت را تقسیم می کنند. به همین ترتیب پیگیری برندگان این طرح ها موید این ادعاست که تعداد زیادی از آنها بلافاصله پس از مشخص شدن نتایج قرعه کشی، خودروهای خود را برای کسب سود در سایت های مجازی فروش خودرو قرار داده اند.