خبرگزاری مهر – مکمل ویتامین B6 به کاهش اضطراب کمک می کند اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سلامتی محققان می گویند دوزهای روزانه بالاتر ویتامین B6 و تا حدی ویتامین ۱۲ می تواند به کاهش اضطراب و افسردگی کمک کند.

کارشناسان می گویند یافته ها مهم هستند، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

در این مطالعه، محققان اثرات مصرف دوزهای بالای ویتامین B6 و B12 به مدت یک ماه را بر کاهش افسردگی و اضطراب بررسی کردند.

به گفته محققان، این یافته ها نشان می دهد که ویتامین B6، به ویژه، مواد مغذی ضروری را برای عملکرد مناسب تنظیم خلق و خو فراهم می کند.

به گفته محققان، ویتامین B6 باعث کاهش اضطراب در شرکت کنندگان در مطالعه و همچنین کاهش روند کاهش افسردگی می شود.

آنها گفتند که ویتامین B12 باعث تغییراتی در سطح اضطراب و افسردگی می شود.

«امی سابولاوی گفت: داروهای ضد بارداری خوراکی باعث کاهش ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین، B6، B12، اسید فولیک، ویتامین C و مواد معدنی مانند منیزیم، سلنیوم و روی.

مطابق با سابولاافراد ممکن است به دلایل زیر دچار کمبود ویتامین باشند:

• دریافت ناکافی از طریق رژیم های غذایی (رژیم های گیاهخواری)

• جذب ناکافی به دلیل مصیبت برای بیماری آه تو بیماری التهابی روده، کرون، اختلال در هضم و کولیت زخمی

• مصرف الکل

مطابق با سابولامنابع گیاهی ویتامین B6 عبارتند از:

• نخود فرنگی

• سیب زمینیها

• اسفناج

• موز

• آجیل

• دانه های آفتابگردان

• کشمش

• یک عدد پیاز

• هندوانه

غلات صبحانه غنی شده نیز می تواند منابع خوبی از ویتامین B6 باشد.

مطابق با سابولامنابع گوشتی شامل گوشت گاو، مرغ و سالمون است بجزماهی تن و بوقلمون.