برای ویکی کریپس ، زندگی و هنر در “جزیره برگمان” ترکیب می شود



ویکی کریپس اولین انتخاب میا هانسن لاو برای بازی در “جزیره برگمان” نبود. نه دومی بود ، نه سومی و نه …

ویکی کریپس اولین انتخاب میا هانسن لاو برای بازی در “جزیره برگمان” نبود. او دومین ، سومین و دوازدهمین انتخاب هم نبود ، زیرا نقش کریس ، کارگردانی که به همراه همسرش برای نوشتن به فاری می رود ، قبلاً به گرتا گرویگ تعلق داشت.

اما فقط چند ماه قبل از فیلمبرداری ، به گرویگ گفته شد که اگر می خواهد “زنان کوچک” را کارگردانی کند ، باید این اتفاق بیفتد. آنجاست که کریپس وارد تصویر می شود.

مانند بقیه جهان ، هانسن لیو در “موضوع شبح” عاشق او شده بود. و او دوست داشت بازیگر یک استعداد اروپایی را به شخصیت اضافه کند. کریپس آن را می خواست ، اگرچه پیچیده باشد – همه چیز با دو کودک درگیر است.

“لحظه ای که ایمیل را خواندم ، می دانستم که قصد دارم این فیلم را بسازم ، اما اکنون مجبورم به دیگران بگویم و آنها با این کار خوب نخواهند بود. و آنها نبودند ، “گفت کریپس ، 38 ساله. “من برای سال جدید برنامه ریزی کرده بودم و هیچ وقت نمی توان به راحتی مذاکره کرد. برای کار یک زن همیشه مذاکره است. ”

و این یک ضربه بزرگ بود: بازیگر نقش تونی ، همسر کریس ، نیز رفت و هنوز جایگزینی برای او پیدا نکرده اند. بنابراین کریپس مجبور شد خانواده خود را ریشه کن کند و با اطلاع کمی به جزیره ای در دریای بالتیک برود تا بتواند پروژه ای را که حداقل تا حدی در مورد ازدواج است ، بدون اطلاع از شوهرش فیلمبرداری کند.

او گفت: “پیدا کردن مردی که فقط نقش شوهرش را بازی کند ، چندان آسان نیست.” “دیوانه به نظر می رسد ، اما واقعیت دارد.”

سرانجام تیم راث به عنوان تونی به این تیم پیوست.

این نوع داستانی نیست که معمولاً وقتی مردم درباره نحوه ساخت فیلم ها صحبت می کنند ، گفته شود ، وقتی همه اصرار دارند که رعد و برق اولین و تنها انتخاب بود و همه چیز طبق برنامه پیش رفت. و در عین حال این حقیقت است و مهم نیست که چقدر آشفته و پیچیده باشد ، چیزی متعالی ایجاد کرده است که احساس می کند انگار همیشه قرار بوده باشد.

با وجود تمام دلایلی که این کار را نکردید ، جاذبه “جزیره برگمان” قوی بود. و ارتباط چندانی با اینگمار برگمن یا فیلم هایش نداشت. در کریس ، کریپس خود را دید – زنی که مادر ، هنرمند و عاشق بود ، اما نمی دانست این هویت ها چه نظمی باید داشته باشند ، به ویژه در مقایسه با شوهر موفق تر.

“این واقعاً یک سوال است ،” من به عنوان یک زن در زندگی من کیستم؟ ” “کریپس گفت. این داستان زنی است که راه خود را می پذیرد و می پذیرد که “خوب ، من تکنیکی ندارم.”

در طول فیلم ، که روز جمعه در سینماها اکران می شود ، واقعیت ها کم رنگ می شوند و تماشاگران به تخیل کریس منتقل می شوند ، زیرا او به تونی در مورد ایده ای برای فیلم می گوید: زنی (میا واسیکوفسکا) به عروسی در جزیره برگمن می رود و دوباره با سابق (Anders Danielsen Lie) وصل می شود.

مانند همه فیلم های هانسن-لاو ، داستان شباهت هایی با زندگی شخصی کارگردان دارد. او همچنین با کارگردان فرانسوی اولیویه آسایاس با کودکی رابطه داشت.

“(میا) گفت:” همانطور که می دانید ، فیلم های من همیشه کمی زندگی نامه هستند ، اما نه واقعا. این از زندگی من گرفته شده است ، اما در واقع زندگی من نیست. اگر می خواهید بدانید ، می توانید بپرسید ، “کریپس گفت.” اما من نیازی به دانستن ندارم ، بنابراین من نپرسیدم. من همیشه می دانستم که به نوعی او بودن است. اما من هرگز صحبت نکردم در مورد آن. ”

آنها فقط به یکدیگر اعتماد کردند. کریپس احساس کرد که یک ارتباط نامرئی بین آنها وجود دارد ، هر دو آنها می دانستند که خلاقیت و بهره وری در مراقبت از کودکان چقدر دشوار است.

“گاهی اوقات مصاحبه هایی را با بازیگران می شنوید ، مانند:” سپس من برای این نقش آماده شدم ، می دانید ، و اینقدر پوند برای یک سال از دست دادم. ” بله ، خوب ، اگر من کسی را داشتم که از بچه هایم مراقبت می کرد ، دوست داشتم اینطور آماده شوم. من هرگز نمی توانم چنین چیزی را آماده کنم زیرا همیشه روشن و خاموش است “، او با صدای پرتنش گفت تا فرزندانش را روی دیوار خوابیده بیدار نکند. “اما من فکر می کنم این به زنان قدرت دیگری می دهد که می تواند ما را به قلمروهای مختلف یا تصورات مختلف هدایت کند.”

کریپس تصمیم نگرفته است که به هر حال در چه جنبه ای از زندگی اش باید نیروی غالب باشد ، اما او در این مورد خوب است. کریس به او کمک کرد تا به آنجا برسد.

“جسورانه ترین و شجاعانه ترین چیز این است که رها شوید و به سراغ ناشناخته ها بروید. همانطور که من در این فیلم بدون اینکه بدانم شوهرم کیست ، بدون اینکه بدانم دیگر بازیگر اصلی من کیست ، این کار را کردم. ” “حتی در زندگی خصوصی ، متوجه شده ام که این تنها راه است. هر روز صبح ، جهشی به سوی ناشناخته ها رخ می دهد. و من فکر می کنم که در داخل این ناامنی بزرگ جهل ، آرامشی وجود دارد که باید رها شود. “

و علیرغم نگرانی هایش ، فرزندانش هنگام کار در تعطیلات در Får feeling احساس کردند. تجربه او همچنین به او اجازه داد تا توجه خود را به “موضوع ارواح” جلب کند.

“من به طور ناگهانی تصور نمی کردم که این بازیگر زن هالیوود هستم. من برعکس عمل کردم. من به نوعی هالیوود را ترک کردم. زندگی من به نوعی تغییر کرده بود. من آنی نبودم که قبلاً بودم ، اما آن زمان هم تازه کار نبودم ، و قرار نبود به LA مهاجرت کنم ، پس آن زمان من کی بودم؟ خیلی جای عجیبی بود. دو سال طول کشید تا آن را پردازش کنم. “

“من فکر می کنم ایجاد” جزیره برگمان “واقعاً به من کمک کرد زیرا من این چشم انداز را داشتم ، جایی که می توانم به آنجا بازگردم. من می توانم به همه این سوالات فکر کنم … من فکر می کنم تصاویر فیلم بسیار خوب هستند ، زیرا از یک واقعیت به واقعیت تبدیل می شود و به واقعیت شما باز می گردد. من فکر می کنم این چیزی است که برای Phantom Thread اتفاق افتاده است. من مجبور شدم در یک مکان عجیب گم شوم و سپس برگردم. “

—-

نویسنده فیلم AP ، لیندسی بحر را در توییتر دنبال کنید: www.twitter.com/ldbahr

حق چاپ © 2021 آسوشیتدپرس. همه حقوق محفوظ است. این مطالب نمی تواند منتشر ، پخش ، نوشته یا توزیع مجدد شود.



دیدگاهتان را بنویسید