با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی خود را برطرف کنید – دکتر رویا خادمیان


با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی را از بین ببرید

اگر به دلیل گرسنگی ناگهانی اغلب میان وعده می خورید ، وقت آن است که در رژیم غذایی خود تجدید نظر کرده و غذاهای سیر کننده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا در طول روز احساس گرسنگی کمتری کنید.

غذاهای رضایت بخش ، غذاهای کامل و فرآوری نشده ای هستند که حاوی مواد مغذی مانند فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند. در این مقاله شما را با چهار غذای سالم و در عین حال سیرکننده آشنا می کند که می توانید برای کنترل شدید گرسنگی از آنها استفاده کنید.

1بهآجیل

گردو متعلق به دسته مواد غذایی پر کننده است و می تواند بدون نگرانی در رژیم غذایی سالم گنجانده شود. گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 ، غنی از مواد مغذی مانند کلسیم و حاوی هر سه درشت مغذی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی است. مخلوطی از فندق های مختلف مانند گردو ، بادام و فندق را امتحان کنید. خوردن این نوع آجیل طیف وسیعی از مواد مغذی را در اختیار شما قرار می دهد.

۲بهبر فراز

میزان بالای پروتئین و امگا 3 موجود در ماهی های چرب (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) یک گزینه عالی برای جلوگیری از گرسنگی است. اسیدهای چرب موجود در غذاهای دریایی سلامت قلب را تقویت کرده و از سلامت مغز حمایت می کند. جالب است بدانید ماهی علاوه بر سیری ، در تحریک و بهبود روحیه نیز مثر است!

3بهتخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. یک مطالعه در سال 2011 سیری افرادی را که در وعده ناهار تخم مرغ ، مرغ و سیب زمینی مصرف می کردند ، مورد آزمایش قرار داد. در این مطالعه مشخص شد که تخم مرغ نسبت به سیب زمینی تأثیر سیری بالاتری دارد! برای استفاده کامل از ارزش غذایی تخم مرغ ، باید هم زرده و هم سفیده تخم مرغ را بخورید تا حداکثر امگا 3 و پروتئین دریافت کنید.

4بهسبزیجات

مطالعات نشان می دهد که اگرچه سبزیجات دارای فیبر زیادی هستند ، اما به راحتی می توانند مصرف غذا را افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات برگ دار شروع کنید ، سپس سایر سبزیجات با رنگ های مختلف را امتحان کنید). خوردن سبزیجات به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و میزان مصرف سایر درشت مغذی ها را متعادل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید