با خوردن غذای مناسب درد پریودها را کاهش دهید!


با تغذیه ، دردهای قاعدگی را کاهش دهید

قاعدگی یک مشکل ماهانه برای زنان است. اگرچه پریودهای به موقع نشانه سلامتی محسوب می شوند ، اما 3-5 روز دویدن می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به سطوح تقریباً غیرقابل تحملی برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. خبر خوب این است که چند راه ساده و بدون دردسر برای مقابله با درد قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند به کاهش درد و ناراحتی قاعدگی کمک کرده و دوره بعدی را به تجربه ای کمتر دردناک تبدیل کنند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

مواد غذایی برای کاهش درد پریود

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج است که دارای خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


اطلاعات بیشتر: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

بلغور جو دوسر یک گزینه عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند و احساس سیری طولانی مدت را در شما ایجاد می کنند و نیاز به خوردن تنقلات قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی را برطرف می کند.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش سروتونین شیمیایی در مغز کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید برای کاهش دردهای قاعدگی چیزی بخورید ، یک جو دوسر خوشمزه ، بلغور جو دوسر یا حتی مقداری بلغور جو دوسر یک شبه یا فرنی بلغور جو دوسر با توپ های سخاوتمندانه توت ها باید این ترفند را انجام دهد.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های هندی در غذاهای آنها یافت می شود. زنجبیل به طور طبیعی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند با موفقیت به هرگونه درد عضلانی مرتبط با نقرس پایان دهد.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد در سال 2018 ، زنجبیل حالت تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید از زنجبیل / آب نبات متبلور بعد از ناهار یا شام لذت ببرید یا می خواهید ذهن و بدن خود را با یک چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها درد قاعدگی را کاهش می دهد. همچنین به شما احساس طراوت می دهد.


زنجبیل و خواص دارویی و درمانی فراوان و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک غذا ، تهیه آن آسان است و با آرامش سیستم عصبی و همچنین تسکین روحیه ، به رفع اسپاسم عضلانی کمک می کند.


8 فایده چای بابونه را بشناسید

شکلات سیاه

بر اساس مطالعه ای که در مجله بهداشت و مامایی ایران منتشر شد ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه به عنوان غذایی که به کاهش علائم مربوط به پریود کمک می کند نیز توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ در سلامتی

ویتامین C.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، در نهایت مقدار قابل توجهی از گلبول های قرمز را از دست می دهید که بدن شما می تواند جبران کند.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن برای جذب بهتر آهن از غذاهایی که در دوران قاعدگی مصرف می کنید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بسیار مفید باشد.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان اسپاسم ماهیچه ها کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش خیس خورده و بریده

ثابت شده است که عادت مصرف کشمش خیس شده یک شبه و نوشیدن آب قزل ، چند تکه زعفران خیس شده در یک لیوان آب در طول شب ، درد قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و نفخ را کاهش می دهد.

غذایی که باید اجتناب شود

اگرچه ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در دوران قاعدگی خود تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم که قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

غذای کنسرو شده

مواد غنی از مواد نگهدارنده و نمک ، نفخ را تشدید می کند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب شود و می تواند شما را در طول روز تحریک پذیر و ناراحت کند ، متخصصان قهوه بسیار ناراحت خواهند شد.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه نفخ را افزایش می دهد که اگر به دنبال غذاهایی باشید که درد قاعدگی را کاهش می دهند ، می تواند آزاردهنده و خنثی کننده باشد.

اگرچه قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که منجر به سردرد و میگرن می شود ، اما چسبیدن به یک یا دو فنجان ممکن است راه حل بعدی باشد.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذای تند

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. حتی می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذای تازه و سالم با ادویه جات سبک میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای مناسبی برای دوره درد نباشد.

آب نبات

توصیه می شود از خوردن آب نبات همراه با شیرینی در دوران قاعدگی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند دردهای قاعدگی را تشدید کند.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم وعده های غذایی سالم بخورید تا احساس سیری و بدون گرفتگی داشته باشید.

علاوه بر این ، مقدار زیادی آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید ، که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، تمرینات سبک که روی مرکز و نیمی از بدن متمرکز هستند مانند یوگا و پیاده روی می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید