باکتری برای حفظ سلامت آن

کلمه باکتری می تواند چیزهای ناسالم را به ذهن متبادر کند. اما بسیاری از “باکتری های سالم” در غذاهایی که باید هر روز بخورید وجود دارد. تعداد آمریکایی‌های مبتلا به بیماری‌های خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید، اگزما و لوپوس در سال‌های اخیر دو برابر شده است. تحقیقات کلینیک مایو راه های ساده تری را برای کاهش خطر نشان داده است – به اندازه کافی باکتری های پروبیوتیک دریافت کنید! این حشرات مفید در روده شما بیش از نیمی از سلول های ایمنی شما را تولید می کنند، بنابراین افزایش مصرف به حفظ سلامت سیستم ایمنی شما کمک می کند.

یک اونس کفیر، یک نوشیدنی تخمیر شده شیر، حاوی ده برابر بیشتر از بیشتر ماست‌ها، باکتری‌هایی است که برای شما مفید هستند و حاوی ۴۲ نوع باکتری مختلف است در حالی که در بیشتر ماست‌ها فقط دو نوع باکتری وجود دارد. هنگامی که این حشرات سالم به پوشش سیستم گوارشی می چسبند، باعث رشد سلول های ایمنی سالم می شوند که به راحتی به مهاجمان بدون آسیب رساندن به بافت های بدن حمله می کنند. طعم کفیر بسیار شبیه به ماست است، اما به شکل مایع تر است. آن را با میوه های موجود در Nutri-Bullet خود مخلوط کنید تا یک نوشیدنی فوق العاده سالم بسازید!

شما می توانید محافظت خود را با یک موز در روز افزایش دهید! این یکی از غنی ترین منابع طبیعی الیگوساکاریدها (FOS) است، یک ترکیب طبیعی که به رشد و رشد پروبیوتیک های موجود در سیستم شما کمک می کند. نشان داده شده است که هرچه FOS بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشید، سیستم گوارش شما راحت تر می تواند سطوح پروبیوتیک را در تعادل نگه دارد و حشرات راحت تر می توانند هجوم سلول های ایمنی سالم را تولید کنند.

دو ویتامین مهم وجود دارد که می توان آنها را به شکل قرص ارزان مصرف کرد و آن ها روی و ویتامین D هستند. نشان داده شده است که این دو مکمل می توانند خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی را تا ۴۵ درصد کاهش دهند و سلول های سیستم ایمنی بدن را برای حمله به مهاجمان متقاعد کنند. از بدن شما ۱۵ میلی گرم روی در روز و ۲۰۰۰ واحد بین المللی ویتامین D را هدف قرار دهید.

سایر غذاهایی که برای سیستم ایمنی شما مفید هستند عبارتند از سبزیجات تخمیر شده غیر پاستوریزه – مانند ترشی، زیتون شور، کلم ترش، کیمچی کره ای و میسو. مطمئن شوید که روزانه نصف فنجان از هر کدام را که ترجیح می دهید میل کنید و در کمتر از پنج هفته دفاع خود را در برابر بیماری های خودایمنی تقویت خواهید کرد. سبزیجات تخمیر شده مقدار زیادی لاکتوباسیلوس پلانتاروم تولید می کنند – یک پروبیوتیک که به سختی یافت می شود که پوشش داخلی دستگاه گوارش شما را درمان می کند و آن را تشویق می کند تا فقط سلول های ایمنی سالم تولید کند. مطمئن شوید که سبزیجات تخمیری غیرپاستوریزه مصرف می کنید زیرا گرما پروبیوتیک های حساس را از بین می برد.

یک پروبیوتیک بدون نسخه به نام Saccharomyces boulardii ژن های خوب در سیستم گوارشی را فعال می کند و ژن هایی را که خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی را افزایش می دهند خاموش می کند. بهترین راه برای تامین نیاز مصرف مکمل ها است که می توانید در فروشگاه های مواد غذایی سالم و فروشگاه های مواد غذایی کامل پیدا کنید. قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر داروهای دیگری مصرف می کنید.

و ادعای مورد علاقه من این است که طبق یک مطالعه اخیر سوئدی، نوشیدن چهار تا هفت نوشیدنی الکلی در هفته از نوشیدنی الکلی مورد علاقه شما می تواند خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را تا بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد. نوشیدنی می تواند شراب، آبجو یا الکل باشد. فقط چهار تا هفت هفته را به یاد داشته باشید، نه هر روز!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر