آیا زود بیدار شدن شما را خوشحال تر می کند؟


زود بخواب ، زود بیدار شو! آیا این گفته می تواند درست باشد؟ آیا افراد صبح شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید دریابیم. چه پرنده اولیه باشید و چه جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید بیداری صبح چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد!

آنچه علم درباره بیدار شدن زودتر می گوید

به تازگی مطالعه منتشر شده در 2021 در Jama Psychiatry دریافتند کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار می شوند 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. این کاهش ریسک می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. برای شروع ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند تمایل بیشتری به نور خورشید دارند و خورشید طبیعی به تنظیم مجدد و تعادل ما کمک می کند. ریتم شبانه روزیبه وقتی چرخه خواب و بیداری ما همزمان شود ، ما هم در خواب و هم در خلق و خوی خود فایده ای را مشاهده می کنیم – دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارند! بنابراین در واقع ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و شادتر هستید!

ثانیاً ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند تمایل دارند در طول صبح کمتر عجله و استرس داشته باشند. به هر حال ، بیدار شدن زود هنگام به شما زمان بیشتری می دهد تا از قهوه صبحانه خود (به امید خدا) در آرامش و سکوت لذت ببرید ، ناهار خود را آماده کنید و شاید حتی زود عرق کنید. مهم نیست که چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، آن ساعت اضافی شادی محض است! علاوه بر این ، از احساس دیر دویدن و عدم آمادگی خودداری کنید.

بنابراین – آیا مردم صبح شادتر هستند؟ فقط بر اساس این عوامل ، من بله رای می دهم! اما ، ارزش این را دارد که بدانید آیا بیدار شدن زودتر به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. زیرا در پایان روز ، همه افراد متفاوت هستند. این در مورد یافتن چیزی است که برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است!

مربوط: 9 نکته برای بازیابی ریتم شبانه روزی

آیا او فرد صبح نیست؟ این هک ها را امتحان کنید

همه افراد صبحگاهی نیستند و این خوب است! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این هک ها برای آموزش بدن خود استفاده کنید تا صبح شما را با برنامه ای جهت دار تربیت کند. قبل از اینکه بفهمید زودتر بیدار می شوید!

شماره 1 با آن قهوه های عصرانه خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم بماند ، به این معنی که آن قهوه های بعد از ظهر باید ترک شوند. اگر در تمام طول روز قهوه می نوشید ، خود را به چالش بکشید تا آخرین فنجان خود را حداکثر تا ساعت 13:00 یا 14:00 میل کنید! در حالت ایده آل ، محدودیت زمانی را برای ظهر تعیین کنید! به این ترتیب ، با چرخش 20 تا 10 ، بدن شما بهترین حالت را برای یک خواب آرام دارد.

اگر در اواسط بعدازظهر به افزایش انرژی نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده انرژی بخورید یا برای یک تمرین آسان وقت بگذارید!

شماره 2 شب قبل را آماده کنید

هنگام تلاش برای ایجاد عادات جدید ، آمادگی ضروری است! شب قبل ، هر چیزی را که برای بیداری زودهنگام نیاز دارید تنظیم کنید ، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا آرام تر بخوابید.

  • ساعت زنگ دار را کوک کن
  • لباس های خود را پهن کنید
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • قهوه خود را طوری برنامه ریزی کنید که در زمان تعیین شده برای بیدار شدن آماده شود
  • زودتر بخوابید تا بتوانید حداقل 7 ساعت بخوابید!

برای خوردن؟ مطمئن شوید که اقدامات پیشگیرانه ای را برای آماده سازی برای یک خواب آرام انجام می دهید. به ما اعتماد کنید ، وقتی این هک های ساده را دنبال می کنید ، بیدار شدن در صبح آسان تر و آسان تر می شود!

شماره 3 در زمان خواب ثابت شرکت کنید

خواب شما بر اساس ثبات رشد می کند. هر شب راس ساعت مشخصی بخوابید و هر روز صبح همان ساعت بیدار شوید. هر چه بیشتر با این روال بمانید ، سازگاری بدن شما آسان تر می شود. نتیجه؟ با شما شادتر در بیدار شدن!

و بهترین راه برای رعایت زمان تعیین شده برای خواب؟ یک برنامه عصرانه بسازید! با خاموش کردن تلفن ، نفس عمیق و کار واقعاً برای جلب توجه خود در عصر قبل از خواب شروع کنید.

شاید مدیتیشن کنید ، مجله بنویسید یا از یک چای آرامش بخش لذت ببرید – آنچه را که برای شما طنین انداز است پیدا کنید.روتین شبانه نه تنها خواب زود را تشویق می کند ، بلکه به بدن شما کمک می کند تا سریعتر بخوابد!

مربوط: به گفته یک متخصص خواب ، این دو و آنچه برای بهترین خواب لازم نیست

شماره 4 از کوچک شروع کنید

لازم نیست زود از خواب بیدار شوید. در حقیقت ، آسان تر است که به آرامی به بدن خود کمک کنید تا با برنامه خواب متفاوت خود را تنظیم کند ، به جای اینکه یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید. به عنوان مثال ، فردا فقط می توانید 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه زودتر و غیره. به آرامی و مطمئناً مسابقه برنده می شود! ما می خواهیم بیداری زودرس را در بلند مدت پیاده کنیم تا واقعاً از مزایای آن بهره مند شویم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا مردم صبح ها شادتر هستند؟ غالباً پرندگان اولیه یک برنامه صبحگاهی پربار دارند که به آنها کمک می کند روز خود را برای موفقیت آماده کنند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، روی لذت بردن از صبح تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بلند شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک برنامه صبحگاهی پر از مواردی ایجاد کنید که از اهداف شما پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید ، مانند:

  • خوردن صبحانه مقوی
  • سلامت روحی و جسمی را با یک تمرین صبحگاهی سرگرم کننده در اولویت قرار دهید
  • تمرین تمرکز حواس با مدیتیشن آرامش بخش
  • بخوانید یا مجله بخوانید تا ذهن شما آرام شود
  • پیاده روی با سگ خود برای هوای تازه در هنگام پیاده روی صبحگاهی
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید ، به شما کمک می کند تا خود را برای یک روز فوق العاده آماده کنید. 🙂

مربوط: من صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی صبح آغاز کردم و در اینجا آنچه برای سلامتی من انجام می دهد را مشاهده می کنید

شماره 6 روحیه و انرژی خود را دنبال کنید

حتی اگر مردم صبح شادتر باشند ، آیا شما صبح شادتر هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک باشد! عادت کنید که هنگام بیدار شدن از خواب به سطح خلق و خوی خود توجه کنید. به این ترتیب می توانید ببینید آیا زود بیدار شدن به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید! علاوه بر این ، همیشه خوب است که خود را منعکس کنید و ببینید کجا می توانید سلامت کلی خود را ارتقا دهید.

مردم صبح شادتر هستند؟ زود بیدار شدن را شروع کنید تا ببینید چه احساسی دارید!

در پایان روز ، هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک شیوه زندگی سالم پیدا کنید که به شما بهترین احساس را می دهد. با این حال ، تلاش هیچ ضرری ندارد! زنگ ساعت را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – در نهایت ، شما ممکن است یک فرد صبح باشید!

دیدگاهتان را بنویسید